לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החתימה הנעדרת


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 15) - 17/08/1966 (יום רביעי)
כשנדון בכנסת "חוק האנטומיה והפתולוגיה" (ניתוח מתים) ועמדה להיערך ההצבעה, הוציאה הרבנות הראשית כרוז מחאה. חתמו עליו כל רבני הארץ, אלה המכהנים כרבנים ואלה שאינם מכהנים, ורק שם אחד נעדר ממנו - שם הרב הספרדי של ירושלים ר' אליהו פרדס.

מתברר, שלא אשמת הרב פרדס היא. הרב הספרדי שקבע מי מבין הרבנים הספרדיים חתום על הכרוז, אינו מכיר בהרב פרדס כברבה של ירושלים. כך יצא, שהוא לא הצטרף למאבקם "ההיסטורי" של הרבנים נגד הרפואה המודרנית.

הערות: נח זבולוני סיקר באופן קבוע את הקורה ברבנות הראשית, ובפרט הזכיר בכתבות אחרות את היחסים שאינם תקינים בין הרב הראשי הרב יצחק נסים לבין הרב אליהו פרדס, שאליהם כנראה מתכוונת הכתבה. כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | הכנסת ירושלים | רחוב הנביאים 54, ירושלים (כתובתו של הרב אליהו פרדס בהיותו הרב הראשי של ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות