לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ר' עמרם פיזם את "מארש נפולאון" בחתונת בנו


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 23/08/1966 (יום שלישי)
אוריאל בן דוד, בנה של רות - הגיורת הנודעת, אשת ר' עמרם בלוי, מנהיגה של "נטורי קרתא", בא אתמול בירושלים בברית הנישואין עם שרה-גיטל, בת 18, בתו של הרב מיכאל פוקס, ראש השוחטים בקופנהגן, בירת דניה.

בחתונה, בה ישבו נשים לחוד וגברים לחוד באולמי "שלמה", השתתפה שמנה וסלתה של היהדות החרדית, רבנים וראשי ישיבות, נטורי קרתא, ידידים ובני משפחת עמרם בלוי כולה. ר' דב סוקולובסקי, מי שהיה השושבין של ר' עמרם עצמו, נתכבד בסידור הקידושין שנרשמו במשרדי המועצה הדתית בירושלים - ובברכה ראשונה נתכבד המחותן הראשי ר' עמרם בלוי ואילו בשניה - אבי הכלה. השושבין של החתן היה הרב חיים כצנלבוגן, חתנו של הר' עמרם בלוי ובנו של הרב אהרן כצנלבוגן, מספר 2 בנטורי קרתא.

המזמין מצד החתן בכרטיסי ההזמנה, שנדפסו בעברית ובדנית ונשלחו למספר מצומצם של מוזמנים - הוא "עמרם ברשי"י בלוי ורעיתו" ובדנית כתוב: עמרם ורות בלוי". תאריך החתונה רשום לפי הלוח העברי והאזרחי.

בעת החתונה הפגין ר' עמרם בלוי את כוחו בזמרה ובנגינה בתוף המסורתי, שילהב את הנוכחים ובשיא ההתלהבות אף הירשה לעצמו לפזם את "מארש נפוליאון של חב"ד" הנקרא בפיו "מארש פורט ארתור".

הערות: נח זבולוני בהיותו מקורב לחוגי נטורי קרתא ובפרט לרב עמרם בלוי הרבה לכתוב ולצטט מהקורה בחצרותיהם. הנושא, הסגנון, ועצם העובדה שהכתבה אינה חתומה כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה על ידו.
בנוסף הזכיר נח זבולוני את שירת מרש נפוליון על ידי עמרם בלוי גם בכתבה אחרת דומה: גיורת מארה"ב נישאה לצייר ב"מאה שערים" דבר המעלה את הסבירות לכתיבת הכתבה על ידי נח זבולוני


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות