לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הראשי גורן, בעקבות ביקורו ביקב.

יינות "כרמל מזרחי" כשרים לפסח ללא חשש

הביצים יוזלו מהיום ב- 8 אגורות לביצה


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 6) - 16/03/1975 (יום ראשון)
הרב הראשי לישראל, הרב שלמה גורן, הוציא הכשר לפסח ליינות ולמשקאות החריפים של "כרמל מזרחי".

הוצאת ההכשר באה, אחר שהרב גורן בלוויית חברי מועצת הרבנות הראשית, הרב יוסף קאפח (חבר בית הדין הרבני הגדול) והרב אליעזר שפירא (חבר בית הדין הרבני בירושלים), ביקרו במפעלי "כרמל מזרחי" ובמפעלי "פאקא" ו- "עסיס", המייצרים אלכוהול, בביקורים אלה הם בדקו את תאריכי יצור האלכוהול ושיווקו, והגיעו למסקנה, כי אין אלכוהול של חמץ ביקבי "כרמל מזרחי".

ביקור הרבנים נערך לאחר שהנהלת "כרמל מזרחי" פנתה רשמית לרב גורן. בפגישה אצל הרב השתתפו מנהלי היקב ורבני היקב בראשון-לציון ובזכרון-יעקב, הרבנים ידידיה ינובסקי ויקותיאל עזריאלי ביום ה' שעבר, והחליטו לבקר .... ולבדוק באופן יסודי את תהליך ייצור האלכוהול ושיווקו.

הרב הראשי גורן הודיע במברק ליו"ר הסתדרות הרבנים בארה"ב, הרב שינפלד, כי בעקבות פניית הסתדרות הרבנים, שבה נאמר, שבלי הכשר מאת הרב הראשי גורן לא יפרסמו ולא יפיצו את ההכשר מצידם ליינות "כרמל מזרחי", הוא ערך בירור יסודי והגיע למסקנה שהיינות והמשקאות החריפים של "כרמל מזרחי" הם כשרים לפסח ללא כל חשש ופיקפוק, ויוצאים בהם ידי חובת "ארבע כוסות".

מחיר הביצים יוזל החל מהיום ב-8 אגורות לביצה, בכל סוגי הביצים. מבצע ההוזלה הוא לתקופה בלתי מוגבלת - על כך החליט בסוף השבוע שעבר, שר החקלאות, אהרון אוזן.

מחיר ביצה סוג 1, שמשקלה מעל 65 גרם, יהיה החל מהיום 38 אגורות במקום 46, ומחיר ביצה סוג 2, שמשקלה 60 גרם יהיה 34 אגודות, במקום 42 אגורות. גם בשאר סוגי הביצים תחול ההוזלה, בהתאם למחירין הקודמים.

דובר משרד החקלאות ציין, כי ההוזלה נתאפשרה לאחר בירורים שקיים השר אוזן עם הרב הראשי לישראל, עובדיה יוסף. בימים הראשונים של המבצע יוצאו לשוק ביצים בלתי מוחתמות, ולאחר מכן תוצאנה לשוק ביצים מוחתמות בדיו, המבוססת על כוהל ענבים ולא כוהל עמילן, כפי שהיה נהוג עד כה.

כן סוכם עם בתי-המבטחים מרבק וצפונית, וברית הקואופרציה הצרכנית, על הוזלה של בשר בקר טרי ב- 3 ל"י בממוצע לצרכן. המבצע יתקיים רק בסופרמרקטים של ברית הקואופרציה הצרכנית.

דפים בנושא:


Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הכרמל 25, ראשון לציון (יקבי כרמל מזרחי) | הקריה החקלאית דרך המכבים, ראשון לציון (משרד החקלאות) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות