לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב המתקיף

גליון מס' 69


מאת: נח זבולוני
פורסם: פנים אל פנים | פנים אל פנים - מכתבים ותמונות למערכת (עמוד 2) - 26/08/1960 (יום ששי)
ב "פנים אל פנים" (גליון מס' 67) במדור "בישראל" בקטע "עתונות" פורסם מאמר קטן תחת הכותרת "הרב המתקיף" ובו מוזכר בין היתר גם שמי כשושבין לרעיון של חברי וידידי הגאון ר' יהודה גרשוני שליט"א לשפוך את כל זעמו על ראש ממשלת ישראל על ידי מאמר שפורסם בעתון "חרות".

כותב המאמר ב "פנים אל פנים" לא טרח להביא אף קטע או בטוי חריף מן המאמר של הרב גרשוני אלא הוא החליט כי הרב גרשוני דיבר אל ראש הממשלה כעל אחד הריקים. לו היה מצטט את הביטוי הכי חריף שכתב הרב גרשוני נגד מר בן-גוריון, שמאשים אותו כאחד ממחריבי הרבנות הראשית וזה היה הרעיון העיקרי של המאמר של הרב גרשוני, ומכנה את ראש הממשלה כופר, לפי עניות דעתי, ראש הממשלה היה גאה על תואר זה.

לא הייתי מגיב על הדברים שפורסמו ב "פנים אל פנים", כי חזקה היא על חבר שאינו מוציא דבר שאינו מתוקן מתחת ידו (עירובין ל"ב) יבוא הרב גרשוני ויריב את ריבו. אלא רצוני להעיר רק על נקודה אחת שעליה אני מצטער מאוד.

כוונתי על "חוגי הישיבות" בירושלים, שמאמרו של הרב גרשוני שימש להם לנושא ולשיחת יום, בעיקר על "שגם אמריקה לא שינתה את ר' יודל גרודנר ובסגנון שהיה מדבר עם רבותיו בישיבה הוא מדבר עתה אל ראש הממשלה".

לקוראי "פנים אל פנים" שבהם גם תלמידי-חכמים וחובשי בית-המדרש אגלה מי הם רבותיו של ר' יודל גרודנר והם: מרן הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל, ראש הרבנים וראש ישיבת "מרכז הרב"; מו"ר הגאון רבי ברוך בר לייבוביץ זצוק"ל; הגאון הצדיק ראש ישיבת קמניץ שליט"א; הגאון רבי שמעון שקופ זצוק"ל, ראש ישיבת גרודנא; מו"ר הגאון רבי יעקב משה חרל"פ זצוק"ל, ראש ישיבת "מרכז הרב" וייבדל לחיים זקן ראשי הישיבות הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א, ראש ישיבת מיר המפורסמת וכעת בירושלים.

אין מה להתבייש ברבנים כאלה. והלוואי כל אלה הרוצים בחורבנה של הרבנות הראשית היו מדברים בסגנון שידידי וחברי הגאון ר' יודל גרודנר דיבר עם רבותיו גדולי התורה וגדולי האומה.

נח זבולוני,
קרית משה 7, ירושלים

תגובה

הערות המערכת:

(א) רנ"ז, כאיש "חרות", בוודאי יודע באיזו מידה קיצץ עורך "חרות" במאמרו של הרב גרשוני.
(ב) פירוט שמות רבותיו של הגאון ר' יודל גרודנר - אינו משנה את הערכת בני-הישיבות למאמרו.

דפים בנושא:


הערות: מכתב זה הוא תגובת נח זבולוני, למאמר שפורסם תחת אותה כותרת: "הרב המתקיף" בתאריך: 12/8/1980.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - ספריית הרמב"ם


Powered By Click for details


פנים אל פנים פנים אל פנים - מכתבים ותמונות למערכת 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 4, ירושלים (מערכת "פנים אל פנים") | רחוב החבצלת 5, ירושלים (מערכת עיתון "חרות" בירושלים (לשעבר רחוב הסולל)) | 1666 East 7th Street, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (ישיבת ארץ ישראל, הרב יהודה גרשוני)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות