לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מי צריך לפייס?


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 11) - 04/12/1966 (יום ראשון)
נכשל הנסיון האחרון לאחות את הקרע בתוך מחנה "נטורי קרתא", קרע שחל על רקע נישואי מנהיגה, ר' עמרם בלוי, עם הגיורת רות בן-דוד, בשל סירובו של ר' עמרם לפייס את בית הדין של העדה החרדית, שאסר עליו את הנישואים האלה.

הרב מרדכי סויצקי מבוסטון, שביקר בימים אלה בירושלים כאורחה של העדה החרדית ("נטורי קרתא") ניסה להשכין שלום בתוך מחנה זה. האורח מבוסטון דיבר על לבו של ר' עמרם שיפייס את בית-הדין על שלא ציית לפסק דינו ונשא את הגיורת ובזה יבוא השלום על העדה גופא.

אולם האורח לא הצליח במשימתו, מכיוון שר' עמרם עמד על שלו וטען, כי דווקא הם החייבים לפייס אותו ואת הגיורת על ששפכו את דמם כמים.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני היה מקורב לחוגי "נטורי קרתא" ובפרט לזה של הרב עמרם בלוי. סיקר באופן שוטף את נישואיו לרות בן דוד, ואת הגלייתו מעדת "נטורי קרתא". עובדות אלה, וסגנונה של הכתבה מביאים להנחה שהיא נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות