לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

זה פוסל וזה מכשיר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 11) - 08/12/1966 (יום חמישי)
הייתכן שגוף אחד, חרדי, המופקד על שמירת הכשרות, יאמר "טריפה", ואילו גוף אחר, אף הוא חרדי, המופקד על הכשרות, יאמר "כשר" ?

הנה קורה דבר זה בימים אלה בשכונות החרדיות בירושלים. שתי רשויות עסקו בהוצאת תעודות כשרות בעיר: ועדת הכשרות של הרבנות הראשית שע"י המועצה הדתית, וועדת הכשרות של העדה החרדית, קרי "נטורי קרתא". באחרונה נתווספה עוד רשות, הלא היא "ועד הכשרות של ועד-הרבנים של אגודת ישראל".

מחמת ריבוי הרשויות המטפלות במתן הכשרים, נוצרה התחרות לא הוגנת בתחום זה. קורה שחנווני או ירקן, אשר עמד תחת פיקוח אחת הרשויות הנ"ל, נתפס בקלקלתו או אינו מציית להוראות. ואחרי שניטל ממנו ההכשר, פונה הוא מיד לרשות המתחרה ומעמיד את עצמו תחת השגחתה ...

בימים אלה היינו עדים למחזה מחפיר בתחום קביעת הכשרות: ועדת הכשרות של "העדה החרדית" הסירה את השגחתה מחנותו של ירקן ירושלמי, ואף פירסמה מודעה מתאימה על כך. לא עברו עשרים-וארבע שעות - וכבר כוסו קירות מאה-שערים במודעה אחרת מטעם ועד הכשרות של "אגודת ישראל", המבשרת לציבור החרדי כי חנותו של אותו ירקן עומדת תחת השגחתה ופיקוחה ...

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על העדה החרדית ועל הקורה במאה שערים. נושא הכתבה, הסגנון והעיסוק בנושא כשרות בד"צ העדה החרדית מובילים לכך שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות