לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ר' עמרם בלוי נהיה עשיר יש לו אדמות בנבי סמואל


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 7) - 12/06/1967 (יום שני)
ר' עמרם בלוי, מנהיג "נטורי קרתא" בירושלים, נהיה בן-לילה איש עשיר. עם כיבוש נבי סמואל על ידי צה"ל, עתיד לקבל ר' עמרם לרשותו שטח אדמה גדול השייך לו, שהיה עד עתה בשטח ירדן.

בזמן המנדט עמד ר' עמרם בראש חברה בשם "רמתים צופים", שעסקה ברכישת אדמה וקנתה שטח אדמה גדול סביבת נבי סמואל, סמוך לקברו של שמואל הנביא שברמה. עתה עם שחרור שטח זה, עומד ר' עמרם להיהפך לבעל מגרשים של מאות דונמים.

חרם על הכיבוש

ר' עמרם, שפירסם לפי התחלת הקרבות כרוז בשם "סורו מאתנו", אשר קרא לצה"ל לסלק את ידיו מהגבולות, טרם השלים עם הכיבושים. בימים אלה קיבלו אנשי "נטורי קרתא" בירושלים החלטה האומרת, כי אין ללכת לעיר העתיקה ואין לבקר אצל הכותל המערבי, כי הוא שוחרר על ידי ה "ציונים" ולא על ידי משיח צדקנו ...

במוצאי שבת קיימו ראשי "נטורי קרתא" אסיפה של חברים ואוהדים, בה נאמו ר' עמרם בלוי ור' אהרן קצנלבויגן על המצב שנוצר. דרי שכונת מאה שערים הגיבו על נאומיהם בניפוץ החלונות של ישיבת "תורה ויראה", מבצרם של ה "נטורים", שבה התקיימה האסיפה.

כשנשאל ר' עמרם, אם ישתמש בחלקת האדמה ששוחררה על ידי "הציונים" - ענה, כי טרם החליט על כך. לשאלה האם יבקר בכותל המערבי, אמר כי "לעת עתה" הוא ואוהדיו לא ילכו לעיר העתיקה ולא יבקרו בכותל המערבי ...

הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי נטורי קרתא ולר' עמרם בלוי, התוכן וסגנון הכתבה מעידים כי היא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: נבי סמואל ירושלים | בתי אונגרין, ירושלים (אחרי גלות בני ברק התגורר הרב בלוי בקרבת מקום לדירתו הקודמת) (ביתו של הרב עמרם בלוי (לפני גלותו לבני ברק) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות