לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עצרת לסיום הש"ס העולמי

תפילה להצלת אנשי הצוללת "דקר"


מאת: סופר "מעריב" בירושלים
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 4) - 29/01/1968 (יום שני)
במעמד רבנים, גדולי התורה, ראשי אגודת ישראל ואלפי אנשים נערכה אמש באולם "בניני האומה" בבירה, עצרת גדולה לציון סיום הש"ס העולמי ללומדי הדף היומי. המחזור של סיום הש"ס, שנערך אמש, הוא הששי במספר מאז הוחל בלימוד דף יומי בתלמוד הבבלי לפני 45 שנה.

ההצעה להנהיג לימוד דף יומי הועלתה בקונגרס העולמי של אגודת ישראל שנערך ב-1923, על ידי הרב מאיר שפירא ז"ל; ההצעה נתקבלה, הפכה למסורת ואחת לשבע שנים נערך טקס לציון סיום לימוד הש"ס.

בפתיחת העצרת, שנועדה להיות - כדברי המנחה, ח"כ מנחם פרוש - "חג שמחת תורה בע"פ", שרתה אווירת עצב באולם הענק של "בניני האומה". שכן, הקהל כולו אמר פרק תהילים, המתחיל במילים "הושיעני, אלוהים, כי באו מים עד נפש", להצלתם של חיילי הצוללת "דקר". לאחר קריאת פרק התהילים, קם הקהל כולו על רגליו ושר את "שיר המעלות ממעמקים".

ח"כ פרוש, שניהל את העצרת, הקדיש את ראשית דבריו לחשיבות הלימוד היומי.

הרב משה אדלר, ממגידי שעורי הדף היומי, סיים את הש"ס, ולאחר מכן הושמעו ברכות על ידי הרב יחזקאל אברמסקי והרב חיים שמואלביץ, שהוא ראש ישיבת מיר. הרב עובדיה יוסף, חבר ביה"ד הרבני הגדול, קרא להמוני בית ישראל להצטרף ללימוד הדף היומי, והרב יצחק פלקסר עמד על רעיון לימוד הדף היומי והשמיע דברי הערכה לאישיותו של הרב שפירא ז"ל.

לפני תחילת העצרת חולקו באולם "בנייני האומה" כרוזים, חתומים ע"י "נטורי קרתא" ובהם מחאה על עריכת העצרת באולם זה. "הננו מוחים מחאה נמרצת נגד אגו"י" - נאמר בכרוז - "אשר בתור שאר הכנותיהם לבחירות הכנסת, הם מסדרים עצרת לסיום לימוד דף היומי בבניני האומה של הציונים הכופרים, מקום פורענות לכל תועבה".

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני כתב רבות על מפעל "הדף היומי" ועל מייסדו הרב מאיר שפירא, כפי שניתן לראות בכתבות מאוחרות יותר: מפעל חדש: "הדף היומי על טעייפ", עושים שבת לעצמם ועוד. סביר מאוד שגם כתבה זו נכתבה על ידו, לאור העובדות והסגנון הדומים לכתבות האחרות.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות שז"ר 1, ירושלים (בנייני האומה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות