לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הפה שאסר הוא הפה שהתיר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 22/02/1968 (יום חמישי)
האדמו"ר מסטמאר התיר לבקר ולעלות להר הזיתים כדי להשתטח על קבר אבות, דבר שאסר לגבי מקומות קדושים אחרים ששוחררו במלחמת ששת הימים. ידיעה על כך נתקבלה בימים אלה בירושלים.

חסידי סטמאר ונטורי קרתא נמנעו עד כה מלעלות להר הזיתים, כשם שהם נמנעים מלעלות גם למקומות הקדושים האחרים, בגלל איסורו של האדמו"ר, ר' יואל טייטלבוים. אבל באחרונה הסיר האדמו"ר את הסתייגותו לגבי הר הזיתים. כמה מחסידיו מארצות הברית כבר הגיעו בעקבות כך לירושלים כדי להשתטח על קברי אבות בהר הזיתים.

נטורי קרתא בירושלים, המקפידים על הוראות האדמו"ר, טרם קיבלו את ה "היתר" שלו בענין הר הזיתים. לפיכך ניכר היה היעדרו של הרב אהרן קצנלבוגן, "האיש מספר 2" ב "נטורי קרתא" אחרי מנהיגם ר' עמרם בלוי, כאשר משפחת קצנלבוגן עלתה אל קברו של אביהם, הרב אברהם משה קצנלבוגן, מי שהיה ראש ישיבת "תורת חיים וציון" בירושלים.

דפים בנושא:


הערות: קשריו של נח זבולוני עם חוגי "נטורי קרתא", והעובדה שרבות מכתבותיו באותה תקופה עסקו באיסור הביקור במקומות הקדושים מעבר לקו הירוק שהטיל הרב יואליש טייטלבוים (כפי שניתן לראות ב "דפים בנושא"), מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1968

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הזיתים, ירושלים (בית הקברות הר הזיתים) | 500 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי האדמו"ר מסאטמר הרב יואליש טייטלבוים - ויליאמסבורג) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות