לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התנאי של השר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 04/02/1969 (יום שלישי)
בארץ עושה עתה משלחת של אגודת הרבנים האורתודוקסים בארה"ב, בראשות הרב שמחה אלברג. מטרת המשלחת להביא בשורת הזדהות של החוגים החרדיים באוכלוסיה היהודית באמריקה עם היישוב במדינת ישראל במערכות שבהן אנו ניצבים.

עם זאת החליטו רבני המשלחת לערוך גם פגישות עם ראשי המדינה, כדי לשוחח עמם על שורה של בעיות דתיות המטרידות אותנו, ואשר עוררו הדים גם בארה"ב. במסגרת השיחות הללו הם ביקשו לקיים פגישה גם עם שר המשפטים, מר יעקב שמשון שפירא. שר המשפטים הסכים לקבלם בתנאי אחד ויחיד: שבשיחה זו לא יעלו בשום אופן את הנושא של ניתוחי מתים.

המשלחת לא הסכימה לתנאי זה והיא ויתרה על הביקור אצל שר המשפטים. מסתבר כי דווקא על נושא זה הם ביקשו להתריע. כי טענתם היא, ששבעים אחוז של העולים מאמריקה הם עתה יהודים דתיים, ומה שנראה בעיניהם כפגיעה חמורה בגלל ניתוחי המתים בארץ, עלול לפגוע דווקא בשאיפת העלייה של חוגים חרדיים אלה.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על אגודת הרבנים בארה"ב ועל נשיאה הרב שמחה אלברג. עובדה זאת, תוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא כנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב צלאח א-דין 29, ירושלים (משרד המשפטים) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות