לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"שוט האש"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 08/09/1969 (יום שני)
אנשי "נטורי קרתא" בירושלים דנים על כל מיני צעדים שאפשר לנקוט בעתיד נגד נתיחת מתים ונגד המדינה "הציונית". למשל: פנייה לבית המשפט הבינלאומי בהאג; דרישה לקיים דיון בנושא זה במושב עצרת האו"ם; ואחרון אחרון חמור: "פולסא דנורא" ("שוט האש"), חרם איום מימי התנאים, שיוטל על כל המנתחים, הפתולוגים והמסייעים להם בעבודה זו.

צעד "קיצוני" זה ינקטו "נטורי קרתא" בירושלים רק במקרה שהאו"ם יעבור לסדר היום ולא ישיב על התזכיר נגד נתיחת מתים, שהוגש לו באחרונה. את התזכיר, בו מושמצת מדינת ישראל, ניסו ראשי הכת למסור במו ידיהם לאנשי האו"ם בירושלים, שיעבירו אותו למרכז האו"ם בניו-יורק. אולם הללו סירבו לקבל אותו, בהסבירם, שהם עוסקים "רק בענייני שביתת נשק".

מחוגי "נטורי קרתא" בירושלים נמסר, כי החרם האיום "פולסא דנורא" - חרם "הפועל מיד !" - הופעל מיום קום המדינה רק פעמיים: פעם נגד ראש העיר של ירושלים מר גרשון אגרון ז"ל, בעניין בריכת השחייה המעורבת; ובפעם השניה נגד "חברה קדישא" ירושלמית מסויימת. שניסתה להעביר את מתיה מבית הקברות שייך באדר להר המנוחות. עתה מאיימים אנשי הכת, שיפעילו את "שוט האש" בשלישית.

הערות: נח זבולוני הירבה לסקר את פעילות נטורי קרתא, ובפרט את מאבקם בניתוחי המתים, סביר מאוד שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 405 East 42nd Street, ניו יורק, ארצות הברית (בנין האו"ם) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות