לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

למה גברו האמריקנים על הסובייטים בחלל?


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 10/11/1969 (יום שני)
למה הצליחו הטייסים האמריקניים להגיע לירח ולא הרוסים, בעוד שהאחרונים היו הראשונים בטיסה לירח? - על שאלה זו מנסה להשיב הרב מנחם כשר במאמר שפירסם בנידון בירחון התורני "הפרדס", המופיע בארצות-הברית.

הרב כשר סבור, כי הסיבה האמיתית לכך היא, שהסובייטים "הכופרים" ראו בהישגם בחלל חיזוק לדעותיהם האפיקורסיות, ולכן כשלו, בעוד שטייסי ארה"ב הכריזו בהתפעלות בפעם הראשונה פסוקי "בראשית ברא" - ובפעם השנייה (בשיא התרגשותם) : "כי אראה שמיך ומעשה אצבעותיך ירח וכוכבים אשר כוננתה. מה אנוש כי-תזכרנו ובן-אדם כי תפקדנו" (תהלים ח').

באותו רגע של התרוממות-רוח - כותב הרב כשר - הכירו באפסיות האדם מול הגדלות האלוקית שאפס קצהו התגלה לעיניהם, ולא יכלו להבליג על התרגשותם ולעצור ברגשי התפעלותם שהכריזו באוזני כל העולם שהיו כרויות אותה שעה לדבריהם את הפסוק הזה ושיתפו בהרגשתם המופלאה את באי העולם.

הרב כשר מביא ראיות מן הזוהר הקדוש וממקורות אחרים, כי הרוסים קיבלו עונש מן השמים על שהם עויינים את ישראל, וכי בזכות עזרתה של ארצות-הברית לעם ישראל נתברכה מן השמים והצליחה לגבור על יריבתה הראשית.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לצטט את הירחון הרבני "הפרדס", וכן כתב כבר בעבר על מחקר אחר של הרב כשר על כך שהאדם הראשון היה אדם כפול. בנוסף הנושא וסגנון הכתבה המזכירים מאוד כתבות אחרות שלו, כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו כנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות