לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ר' אהרן הכיר ב "כיבוש הציוני"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 18/11/1969 (יום שלישי)
הרב אהרן קצנלבויגן, מראשי "נטורי קרתא" בירושלים, הכיר דה-פאקטו ב "כיבוש השטחים על-ידי הציונים".

המדובר - בהעברת עצמותיה של הרבנית רבקה קצנלבויגן ז"ל, אמו של ר' אהרן, מבית-הקברות אשר בשיך-באדר להר-הזיתים. הרבנית נפטרה בתקופת מלחמת השחרור ונקברה באופן זמני ועל-תנאי בארון - דבר שאינו נהוג בירושלים בקבורה רגילה - בשיך-באדר.

נכדה, הרב יעקב קצנלבויגן, מ"מ יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יזם את העברת עצמותיה להר-הזיתים. לפי החלטת מועצת בתי-העלמין לא הוגבלה הקבורה בהר-הזיתים לאלה הטמונים בשיך-באדר ובבית הקברות שבחצר בית החולים "שערי צדק". אך לצורך העברת עצמות דרושה הסכמת בני המשפחה. מתוך כך דרושות היו הסכמות בניה של הרבנית לשם העברת עצמותיה להר-הזיתים. היה חשש, כי אחד הבנים, ר' אהרן, מראשי "נטורי קרתא" ומהקיצונים שבהם, אשר לא עלה אל קבר אביו בהר-הזיתים מפני שהמקום נמצא "בשטח שנכבש על-ידי הציונים", ישיב בסירוב. אך להפתעת המשפחה נתן ר' אהרן את הסכמתו, ובכך רואים כעין הכרה דה-פאקטו "במדינה הציונית ובכיבושים שלה".

לרבנית רבקה קצנלבויגן שלושה בנים, כולם גדולי תורה. ביניהם הרב ר' רפאל קצנלבוגן, מזקני ירושלים, המשמש כרב הראשי הבלתי מוכתר של "פועלי אגודת ישראל". סיפר ר' רפאל: במלחמת השחרור השיג רשיון כניסה לעיר העתיקה הנצורה, בה התגוררה אמו, כדי להשפיע עליה לצאת אל העיר החדשה, בה התגוררו כל בניה וכל בני משפחתה. אולם הרבנית-האם סירבה. היא אמרה: "בני יקירי, אתה מצידך עשית הכל כדי לעזור לי. אולם אני לא אצא מכאן. כי כל עוד הזקנים נמצאים כאן יש לצעירים אומץ ועידוד להגן עלינו ועל העיר. באם אנו נמצא - יש חשש שזה יפגע במוראל שלהם".

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני בהיותו מקורב לחוגי נטורי קרתא, הירבה לצטט אותם ואת פעילותם נגד השלטון הציוני. עובדה זו, קרבתו לאנשים המוזכרים בכתבה (בפרט ליעקב קצנלבוגן) התוכן והסגנון מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הזיתים, ירושלים (בית הקברות הר הזיתים) | בית העלמין גבעת רם, ירושלים (שייח’ באדר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות