לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המפד"ל והשדכן


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 31/12/1969 (יום רביעי)
כשדנו בוועד-הפועל של פועלי אגודת ישראל (פא"י) על המגעים עם המפד"ל להקמת מערך דתי, דרשו החברים כהונת שר לחבר פא"י, אולם בדו"ח שנמסר באותה ישיבה על הפגישה עם שר הפנים, מר מ. ח. שפירא, נאמר, כי המפד"ל מוכן להעניק לחברי פא"י במקום שר אחד, שני סגני שרים.

על כך סיפר הרב יעקב קצנלבוגן, מ"מ ראש המועצה הדתית וחבר הוועד הפועל, את הסיפור על אותו כפרי שחיפש עבור בתו, שהגיעו לפירקה, חתן-רופא. הכפרי פנה לשדכני המדינה לחפש חתן מתאים לבתו. כשהשדכן לא הצליח במשימתו וראה, כי "העסק אבוד", אמר לכפרי: שמע ידידי, רופא עבור בתך לא מצאתי, אולם אני מוכן לתת לה שני פלדשרים (חובשים בלע"ז), וד"ל ...

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד ליעקב קצנלבויגן מ"מ ראש המועצה הדתית בירושלים, וגם לאחר יציאתו לגמלאות דיבר איתו מדי יום ביומו. עובדה זו, תוכן הכתבה ובעיקר סגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1969

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות