לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חשש לטומאת כהנים


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 20/01/1970 (יום שלישי)
בימים אלה הותקנו דלתות מיוחדות ב "הדסה" בירושלים המאפשרות כניסת הכהנים לבית-החולים בלא חשש שייטמאו. הדבר עלה למועצה הדתית בבירה בסך 40 אלף ל"י טבין ותקילין.

עתה נמסר, כי בכל זאת צפויים הכהנים לחשש טומאה, וממקום אחר. בלשכת הרבנות הראשית נתקבלה ידיעה כי בחצר משרד הבריאות המחוזי שבשכונת מחנה יהודה, טמונים אברים של בני-אדם שנקברו בחצר זו ויש חשש של טומאת כהנים.

לשכת הרבנות הראשית התכנסה לישיבה מיוחדת לדון בבעיה זו. לאחר דיון מקיף נשלח לשם הרב אלקנה וייסנשטרן לברר את הדבר ולהוציא מסקנות. נתברר אמנם כי בחצר משרד הבריאות המחוזי נקברו לפני שנים אברים של בני-אדם, המטמאים טומאת מת. הם טמונים מתחת לעצים, שענפיהם יוצאים לרחוב הסמוך, רחוב יהודית. עוברי אורח ברחוב זה, שהם כהנים, העוברים מתחת לענפים, נטמאים טומאת מת.

לתקלה זו יש תקנה: קיצוץ הענפים היוצאים לרחוב, או עקירת העצים אשר בחצר יחד עם השרשים.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על הדלתות המיוחדות בבית החולים "הדסה" המוזכרות בתחילת הכתבה, עובדה זו, קרבתו לגופים המצויינים בכתבה, התוכן והסגנון כל אלה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הדסה עין-כרם, ירושלים (המכון הפתולוגי) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 86, ירושלים (לשכת הבריאות המחוזית - מחנה יהודה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות