לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שימוש פולני למצבות יהודיות - מרצפות


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 08/06/1970 (יום שני)
מצבות שנלקחו מבית-קברות יהודי בפולין "מקשטות" אתר היסטורי, שאליו נוהרים פולנים רבים. זאת גילה אפרים אפרת (השם כנראה בדוי), סופרו של ה "פאלקס שטימע", בטאון יהודי פולין, במאמר על העיירה קוזמיר.

קוזמיר היתה, עד לשואה, עיירה שוקקת חיים יהודיים. כיום, באין מי שיבוא להתפלל, משמש בית הכנסת במקום כאולם קולנוע. ליד גדר בית הקברות הישן מצא מר אפרת שלט, המזהיר מפני עריכת קבורות. בבית העלמין עצמו רק מצבה אחת נותרה שלמה. יתר המצבות נלקחו, כדי לרצף את ביתו של "קזישטוף הקדוש". בתומו שואל מר אפרת: "האם כך זה צריך להיות ?" הוא מציע במאמרו לאסוף את שרידי המצבות למקום אחד, להקים מהם אנדרטת זכרון ועליה המילים "לא תרצח".

אולם בהרגישו, כי הגדיש את הסאה, ציין מר אפרת: "אלו רק הירהורי ליבי והצעותי הפרטיות" ...

הערות: נח זבולוני הירבה לצטט את העיתון "פאלקס שטימע", כתבה שנכתבה שנים מאוחר יותר בשמו אף היא מעיתון זה מזכירה מאוד כתבה זו: מצבות שנשדדו מבית קברות בוורשה נתגלו והוחזרו למקומן, עובדות אלו, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 5 Nowogrodzka, ורשה, פולין (מערכת פאלקס שטימע (משוער)) | Szeroka 40, Kazimierz, קרקוב, פולין (בית הקברות היהודי העתיק בקז’ימייז’ - קוזמיר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות