לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"שוגג הקרוב לאונס" ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 21) - 16/07/1971 (יום ששי)
גם ר' עמרם בלוי, מנהיג "נטורי קרתא", נכווה מגחלתן של הקנאים, שקנאותם עולה, כנראה, על זו שלו. המדובר בנזיפה שקיבל מעל דפי "החומה", בטאון ה "נטורים", על שהוא משתמש במלים עבריות ש "בדו הכופרים".

הרב אברהם לייטנר, פירסם ב "החומה" מכתב גלוי אל ר' עמרם בלוי, ובו הוא שואל אותו למה הוא משתמש במאמריו "במלים שבדו הכופרים, כגון: סבון, במקום בורית, וכן תעשיה ותוצרת, מלים שלא הרהיבו הקדמונים לחדשם ובעיקר המלה: עתון, במקום "כתב עת" או "מכתבי עתים", כמו שנמצא בתשובת רבותינו" ...

המערכת או ר' עמרם בעצמו, משיבים לרב לייטנר, ואומרים, כי לא מרצונם הטוב עושים את זה, כי אם בשוגג הקרוב לאונס וזאת בגלל אחינו הספרדים, שהם החלק הגדול של תושבי המדינה, שהשפה המדוברת אצלם היא לשון הקודש בהברה ספרדית, אותו הלשון שהציונים בחרו אותה לשפתם וקורים אותה עברית ומכניסים בה את כל ה "שמד שטיק" שלהם ...

אגב, אומר ר' עמרם, המלה סבון, מקורה מערבית, כי גם בערבית, קורים לבורית - סבון ... ושלום על ישראל ...

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד לחוגי נטורי קרתא, והירבה לצטט אותם ואת בטאונם "החומה", עובדה זאת בנוסף לתוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות

Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1971

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי) | רחוב בעל התניא 11, ירושלים (מערכת "החומה" (ליד ישיבת תורה ויראה - משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות