לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מזימת "פילוג" - כאז כן עתה ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 14) - 19/10/1972 (יום חמישי)
הביקור של אחי האדמו"ר מגור וח"כ מנחם פרוש מראשי אגודת ישראל אצל הרב הראשי הספרדי עובדיה יוסף - תוך "החרמת" הרב שלמה גורן - עורר תגובות שונות בחוגים החרדים בירושלים. בעוד שכמה ראשי ישיבות ורבנים חרדים הסכימו לצעד מופגן זה, ציינו אחרים כי דרך זו איננה לכבודה של תורה. בחוגי היהדות הדתית עורר הדבר זעם רב.

כמה מרבני ירושלים הזכירו, כי אין זו הפעם הראשונה שאגודת ישראל מנסה להכניס פילוג בין שני הרבנים הראשיים. נסיון דומה נעשה גם בתקופת רב קוק ז"ל, כאשר ראשי אגודת ישראל ערכו ביקורים אצל עמיתו הרב יעקב מאיר ז"ל תוך החרמת הרב קוק. אך כשם שלא הצליחו אז, כן מקווים, שלא יעלה בידם לעשות כן עתה.

אחד מזקני הרבנים בירושלים סיפר לנו בהקשר זה: "לפני 40 שנה בדיוק היה כבר מנחם פרוש - אז צעיר לימים, אנטי-ציוני קנאי - שותף לתעלולים נגד הרב הראשי האשכנזי. בפורים תרצ"ב השתתף מנחם פרוש במשחק פורימי שבו חירפו וגידפו את ראש רבני ארץ-ישראל הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. כאשר נודע הדבר - נתכנסו רבני הארץ למחאה נמרצת. גם רבני הגולה הזדעזעו נוכח המעשה המחפיר. בחורבת רבי יהודה החסיד בעיר העתיקה נקהלו גדולי הרבנים וראשי הקהילות ואחר כך אף הטילו חרם על כל שהיתה לו יד באותו משחק מחפיר. לאחר שנים רבות - הוסיף הרב הירושלמי - סיפרו, שמנחם פרוש עלה להר הזיתים להשתטח על קברו של הרב קוק וביקש ממנו סליחה ומחילה. קשה להבין, מדוע מוסיף מנחם פרוש לבחוש בקדרת הרבנות ופוגע בכבוד התורה.

דפים בנושא:


הערות:
"משחק פורים" זה מוזכר בתגובה לכתבתו של נח זבולוני: "אלמונים" לכלכו את ישיבת "עץ חיים"

נח זבולוני היה מקורב מאוד לאישים המוזכרים בכתבה, לחוגי הרבנות והעדה החרדית בירושלים וכתבות רבות נכתבה על סמך הכרות זו. עובדה זו בנוסף לתוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1972

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות