לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פעילי "הוועדה להגנת כבוד האדם" יפגינו מול ביתו של מנהל "הדסה"


מאת: סופר "מעריב" בירושלים
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 6) - 07/08/1974 (יום רביעי)
"הוועדה הציבורית להגנת כבוד האדם" מתכוונת לערוך, בימים הקרובים, הפגנה גדולה ליד ביתו של מנהל בית החולים "הדסה" בבירה. מארגני ההפגנה מוחים על "ריבוי הפגיעות בכבוד המתים בבית חולים זה, ועל שמבוצעים בו ניתוחי מתים בלי אישור המשפחות".

פעילי "הוועדה להגנת כבוד האדם" התכנסו אמש לישיבה מיוחדת בעקבות הפרסום על העמדתם לדין משמעותי של חמישה סטודנטים, וסילוקם מן האוניברסיטה על רקע אכילת פירור ממוח של גופה (ראה כתבה בעמ' 13). הם הביעו את הזדעזעותם מן המקרה, וציינו, כי הם רואים בכך "המשך ישיר לתעלולי הפתלוגים ורמיסת כבוד האדם".

הוועדה שיגרה אתמול מברקים לשרי המשפטים והבריאות, בתביעה לחוקק חוק מיוחד, שיאסור נתיחת מתים ללא אישור מראש של משפחת הנפטר. השרים הללו, וכן שרי החינוך והדתות, נתבקשו גם לפעול כדי למנוע פגיעה בכבוד הנפטרים בבתי החולים ובבתי הספר לרפואה.

הערות: נח זבולוני הירבה לסקר את הוועדה הציבורית להגנת כבוד האדם ואת פעולותיה נגד ניתוחי מתים. עובדה זו, קרבתו של לפרופ' קלמן מן מנהל ביה"ח "הדסה", תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1974
כתבתו של יחיאל לימור "עלילת דם" - טוענים הסטודנטים שחברם הואשם בכילת מוחו של מת - המוזכרת בכתבה כמופיעה בעמוד 13.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אליעזר הלוי 18, ירושלים (ביתו של פרופסור קלמן מן - שכונת קרית משה) | הדסה עין-כרם, ירושלים (המכון הפתולוגי) | רחוב נתן שטראוס 13, ירושלים (הוועדה הציבורית להגנת כבוד האדם)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות