לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עתון חסידי בעלז תוקף ההחלטה על חברון


מאת: סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 2) - 31/03/1980 (יום שני)
עתונם של חסידי בעלז "המחנה הדתי" יוצא בגליונו המיוחד לכבוד חג הפסח בידיעה ראשית נגד החלטת הממשלה על הקמת מוסדות בחברון, ונגד גורמים קיצוניים כ "גוש אמונים", ש "הצליחו להטיל מרותם על הממשלה".

בגוף הידיעה נאמר, כי החלטת הממשלה להקים ישיבת הסדר ובית ספר בחברון עוררה תסיסה רבה בקרב הציבור הרחב. נוכח ההתגרות בדעת הקהל בעולם ובמימשל האמריקאי - נאמר בהמשך - קיים חשש כבד להתנגשויות ביהודה ושומרון ובחברון עצמה. כן קיימת חרדה לשלום היהודים המבקרים במקומות הקדושים בחברון.

"החלטה קיצונית זו, יש בה התגרות באומות, ועלולה לגרום מתיחות בטחונית שלא לצורך כלל בשטחים. ההחלטה מצביעה על כך שהגורמים הקיצוניים ודומיהם הצליחו להטיל מרותם על הממשלה, ובציבור נוצר רושם שלילי נוכח הידרדרות הממשלה, שהגיע לשיא."

באחרונה חלה התקרבות בין חסידי בעלז ובין אגו"י, בשל הטבות חומריות שביד אגו"י להציע למשפחות נזקקות בקרב העדה החרדית. ייתכן, כי הביקורת המוטחת כלפי הממשלה בבטאון חסידי-בעלז, באה להצביע על אי שביעות רצון גם במחנה אגו"י כלפי עמדות הממשלה.

אחד המאמרים הבולטים בגליון חסידי בעלז תוקף את מינויו של יצחק שמיר לשר החוץ, עליו נאמר שזהו "צעד שלא במקומו ושלא בעתו". יצחק שמיר שימש בשעתו אחד ממנהיגי לח"י - מזכיר בעל המאמר, הבלתי-חתום - והוא בעל עמדה נצית-קיצונית.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לצטט את העיתון החרדי "המחנה החרדי" שבועון חסידות בעלז (ולא כפי שנכתב "המחנה הדתי" שסביר שזו טעותו של העורך). נראה כי מאחר והיו אלה כתבותיו הראשונות בעיתון "דבר" לא הופיע שמו ככותב הכתבה. לאור זאת סביר שכתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1980

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דובר שלום 16, ירושלים (מערכת המחנה החרדי - קריית בעלז) | רחוב יהושע בן נון 16, קרית ארבע (ישיבת ניר - ישיבת ההסדר קריית ארבע)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות