לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מגילת בגין ?


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 6) - 07/01/1982 (יום חמישי)
מיון מהיר:
יהודים נפגעי הנאצים יוצאי פולין בניו-יורק - שהעדיפו את אמריקה על פני מדינת ישראל - הצדיעו לראש הממשלה מנחם בגין על דבריו לשגריר ארה"ב סם לואיס. במברק ששגרו אל ראש הממשלה נאמר: "בדבריך הרימות את קרנה וכבודה של ישראל". יהודים אלה פנו אל אגודות הרבנים ולמפלגות הדתיות באמריקה וביקשו מהן לעמוד לימינו של בגין ולסכל את המזימות האנטי-ישראליות.

חוגים אלה עומדים להכניס את דבריו של בגין ללואיס בחוברת מיוחדת ולהדפיסה בשלוש שפות: עברית, אנגלית ואידיש. החוברת תופץ בתוך בתי הספר היהודיים באמריקה. כמו כן הוחלט להפיץ את החוברת בבתי כנסת בארצות הברית ובקנדה. להצעה האחרונה קמו עוררין מצד רבנים ויהודים דתיים. הם חוששים שמא תשמש חוברת זו מגילה נוספת לחמש המגילות הקיימות (שיר השירים, רות איכה, קהלת, מגילת אסתר) בשם "מגילת בגין" ...

הנקודה "הישראלית" בחוברת זו: על המברק לבגין חתם ד"ר הלל זיידמן והוא המכין את החוברת לדפוס. איש זה היה מראשי "אגודת ישראל" בארץ ישראל, עבד במשרד הסעד, שימש ככתב פרלמנטרי של בטאון אגודת ישראל "המודיע". לאחר שעב את ישראל לפני עשרות בשנים וירד לאמריקה היה סופר העתון "חרות" בניו-יורק. עם סגירת "חרות" עבר ד"ר זיידמן ל- "הצופה" ומשמש עד היום הזה ככתב עתון המפד"ל בארה"ב. בשעתו קיבל את "מדלית" ז'בוטינסקי מידי ראש הממשלה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | רחוב הירקון 71, תל אביב (שגרירות ארצות הברית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות