לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אופי "ליברלי" וכללי לעתון החרדי החדש המתחרה ב "המודיע"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 19/06/1985 (יום רביעי)
"יתד נאמן", העיתון החדש שיופיע בשוק החרדי, ויתחרה ביומון המוביל "המודיע" של אגו"י, יהיה "ליברלי" בכמה מישורים שהיו עד היום בבחינת טאבו בעיתונות החרדית.
העתון יעסיק עיתונאים לא דתיים שיסקרו תחומים פוליטיים פרלמנטריים וכלכליים. העיכוב בהופעת העיתון, העומד לצאת לאור בימים אלה, נבע מחוסר אנשים מקצועיים.

בין האמורים להשתתף הוזכרו דב גניחובסקי מ "ידיעות אחרונות" יוסף חריף מ "מעריב" ואחרים. העיתון ייצג תופעה חדשה בעיתונות החרדית: שפע של צילומים בצבע, לאו דווקא של רבנים ואישי ציבור תורניים. זאת, בהוראתו של הרב אליעזר מנחם שך, לשעבר נשיא מועצת גדולי התורה, העומד בראש הפלג הליטאי באגו"י, במגמה לשוות לעיתון אופי ומראה כלליים יותר ולא ברוח בני ברק המסורתית.

סופר "דבר" מציין כי יותר מ- 35 שנה, בהן מופיע העיתון "המודיע" נבצר ממנו להביא צילומים של אישים חילוניים, כדי לקיים מה שנאמר בתלמוד: "אסור לאדם להסתכל בצלם דמות אדם רשע" (מגילה כ"ח).

נודע כי לאחר לחצים נאלץ "יתד נאמן" להפסיק את מגעיו עם עיתון חילוני שאמור היה לספק שירותי ידיעות ותקשורת ואף ביצוע טכני. כן נאלץ "יתד נאמן" לפטר, לפני שהתחיל בעבודה, את אחד מעורכי הלילה לאחר שהתברר כי הוא משתייך לפלג ליטאי אחר בבני ברק (גרייניאן) שאינו לרוחם של מפיצי העיתון.

דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שפע-טל 13, תל אביב (מערכת "יתד נאמן" עם צאתו לאור) | רחוב יהודה המכבי 5, ירושלים (מערכת "המודיע")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות