לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבין אישר את מינוי עו"ד ינובסקי כיועץ לרבנים הראשיים


מאת: (ע)
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 16/11/1994 (יום רביעי)
ראש הממשלה ושר הדתות, יצחק רבין, הסיר אתמול את ההקפאה שהטיל על מינוי עורך דין מנחם ינובסקי כיועצם של הרבנים הראשיים לישראל.

לפני כשבוע החליט ראש הממשלה, בתום פגישה שקיים עם הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון אליהו בקשי דורון והרב ישראל מאיר לאו, להענות לבקשתם ולמנות את עו"ד ינובסקי כיועצם, במטרה להצעיד את הרבנות ליחידת סמך עצמאית.

אולם לאחר שחתם רבין על כתב המינוי החלו גורמים בתוך המוסד ומחוצה לו לפעול לביטול המינוי בטענה, כי ינובסקי הוא חבר ליכוד משנים קודמות, ושימש כמנכ"ל של קופת חולים לאומית.

שלשום הוציא ראש הממשלה הוראה להקפיא את המינוי, אולם בפגישה שקיים אתמול עם הרבנים הראשיים, קודם צאתו לארה"ב, חזר בו רבין מהחלטתו, והודיע למנכ"ל משרד הדתות, עו"ד זאב רוזנברג ויועצו לענייני דתות ישראל ליפל, על ביטול ההקפאה של ינובסקי.

במהלך הפגישה קבל רבין כלפי הרבנים הראשיים על כך שלא עידכנו אותו כי ינובסקי איש ליכוד. תשובת הרבנים היתה כי ינובסקי הגיש מכתב התפטרות מחברותו בליכוד בהתאם לתקשי"ר הקובע שאישיות פוליטית לא תכהן במישרה ציבורית.

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד לאביו של עו"ד מנחם ינובסקי - דניאל ינובסקי שהיה חברו הטוב, גם בנו מנחם היה קרוב לזבולוני. בנוסף קיבל ידיעות רבות גם מישראל ליפל. עובדות אלה, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בן יהודה 1, ירושלים (משרדו של עורך דין דניאל ינובסקי) | רחוב ירמיהו 80, ירושלים (הרבנות הראשית (החל משנת 1992)) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות