לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פסק הלכה משחרר קטינה מהבטחת נישואין של אביה


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 29/06/1995 (יום חמישי)
אחד מגדולי הפוסקים בזמננו, הרב שלמה זלמן אוירבך ז"ל, שהלך לעולמו בפברואר השנה, נתן חודשים לפני מותו, באוגוסט 1994, פסק הלכה בו נאמר כי קטינה, אותה הבטיח אביה להשיא, אינה מחוייבת להבטחה שנתן אביה בחשאי.

בפסק ההלכה, כתב הרב אוירבך ז"ל, כי הילדה שרה לאה גולדשטיין אינה מחוייבת בנישואין או בגירושין, משום שאביה לא הציג את העדים הדרושים למתן תוקף להבטחתו. אביה של שרה, ישראל גולדשטיין, מבורו פרק, שברובע ברוקלין בניו יורק, החיה ב- 1993 מנהג עתיק יומין המכונה "קדושה קטנה", על פיו יכול אב לפעול כמיופה כוח של בתו הקטינה ולהבטיח להשיאה.

מדובר ככל הנראה בפעם הראשונה שאדם משתמש לרעה במנהג. מעשהו היה חלק ממאמציו להעניש את אשתו בנפרד, המנסה כבר חמש שנים לקבל גט מבעלה. גולדשטיין, שאירס את בתו בהיותה בת 11, סירב לגלות את שמו של החתן ואת שמות שני העדים הדרושים למתן תוקף חוקי לנישואין.

פסק ההלכה של הרב אוירבך ז"ל יוצא לאור בעת שגורמים אחרים בחוגים החרדים, בהם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, פרסמו הודעות בהן גינו בחריפות את המעשה.

כמו כן, פורסם פסק ההלכה בעת שהתובע הכללי במחוז ניו יורק, צ'רלס היינס, שוקל להגיש כתב אישום נגד ישראל גודלשטיין, בעוון סיכון רווחתו של קטין. אמה של שרה, גיטה גולדשטיין ופרקליטה מתכוונים לפתוח בהליכים משפטיים נגד האב.

הערות: נח זבולוני כתב רבות על פסקי הלכה הדומים לפסק זה. כתבה זו הופיעה בצמוד למדורו "מה בירושלים" "מימד" חדש באינטרנט. עובדות אלה בנוסף לתוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1995

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הפסגה 32, ירושלים (ישיבת קול תורה - ישיבתו של הרב שלמה זלמן אוירבך) | בורו פארק, ברוקלין ניו יורק
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות