לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חלוצים גרמניים לעבודה בקיבוצים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | כל הארץ (עמוד 11) - 01/07/1985 (יום שני)
מיון מהיר:
אגודת "שלום-סלאם" בברמן שבגרמניה, עיבדה תכנית בשם "פרוייקט ישראל", שמטרתה למנוע מצעירים גרמנים מובטלים מלשקוע בייאוש. כיודע שוררת במערב גרמניה אבטלה המונית, בייחוד בקרב הנוער והצעירים. רבים מהם שרויים יותר משנתיים בלי תעסוקה, ואינם רואים מוצא ממצבם הקשה בעתיד הקרוב.

אגודת "שלום-סלאם" (השם מדבר בעצמו) ייסדה קיבוצי הכשרה בגרמניה, בשם "פרוייקט ישראל". פריץ דה-מילאס, מראשי האגודה, אמר לסופר הרבעון "העתיד" (מגאזין גרמני בעברית), היוצא לאור בהאמבורג, מערב גרמניה, שמטרת הפרוייקט לשלוח צעירים לישראל שיעבדו בקיבוצים, כמו יוטבתה או גרופית. "אנו מקווים שהם ימצאו שם את עצמם מחדש וימצאו תוכן חדש בחייהם", אמר.

כדי להכשיר את הצעירים לקראת עבודתם בקיבוצים הוקמו בגרמניה שלושה קיבוצי הכשרה, שעובדים בהם שלושה ימים בשבוע, במשך חמישה חדשים. את מקומות העבודה מספקים השלטונות המקומיים – בספריות, במוסדות סוציאליים ועוד. התמורה בעד העבודה, באה מהקצבה מיוחדת שאושרה לתכנית זו; מן ההקצבה מממנים גם את יתר ההוצאות הכרוכות בביצוע הפרוייקט, כמו שיגור הנוער לקיבוצים, הטיסה והשהות בארץ. גם האוניברסיטה העממית בברמן נרתמה לפרוייקט והיא נותנת הכשרה עיונית לצעירים. יומיים בשבוע מלמדים את החלוצים הגרמנים אנגלית, גרמנית ועברית, גיאוגרפיה וכו'.

בתום ההכשרה בגרמניה, הנמשכת כאמור חמישה חודשים, נוסעים הצעירים הגרמנים לחדשיים וחצי לישראל, לעבוד בקיבוצים.
יצויין שגם עם שובם לגרמניה לא מובטחת לצעירים עבודה, אבל הם חוזרים מהארץ מחושלים יותר והמארגנים מאמינים כי יוכלו להתמודד טוב יותר עם מצבם.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר כל הארץ 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גרמניה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות