לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לייבלה וייספיש משיא את בתו

שמחה אצל נטורי קרתא


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | סגנון חיים - 08/06/1976 (יום שלישי)
אותות תקופת השפע הגיעו עד לאהלו הצנוע של איש "נטורי קרתא" ר' לייב (לייבלה) וייספיש בירושלים.

לייבלה וייספיש, חי כל ימיו בעוני ובדחקות ומפרנס את עשרת בניו ובנותיו מעשית "בתים" לתפילין. עתה משתדכת בתו שולמית, בת 19 וחצי עם בנו של מיליונר מארצות הברית. החתן אברהם יחיאל מיכאל (מייקל) בן 20, תלמיד ישיבת "איתרי" בירושלים, הוא בן למשפחת המיליונר מרדכי הסטן מאינדיאנאפוליס באמריקה, ניצול השואה שהגיע לארצות הברית בגיל צעיר, שירת במח"ל ואף היה על סיפונה של האניה "אלטלנה". כיום הוא בעל רשת בתי מלון ובתי הבראה באמריקה ועומד בראש מפעל איגרות מלווה הפיתוח ("בונדס") באיזורו.

טקס החתונה ייערך ביום חמישי י"ב סיון (10 ביוני) במלון המפואר "שלום" בירושלים.

עם הקרואים נמנים גם נשיא המדינה אפרים קציר, שר הפנים י. בורג , שר הבטחון ש. פרס , מר מ. בגין ואחרים.

העושר בולט גם בהזמנות המהודרות שהודפסו בארצות הברית והדפסתן עלתה 900 דולר טבין ותקילין. לייבלה וייספיש, הדפיס הזמנות צנועות בנוסח הירושלמי, בשביל החוג של אנשי "נטורי קרתא" וידידיו ובני משפחתו.

לר' לייב וייספיש איש ה"נטורי קרתא" יש בעית עדינות. העליה לתורה תיערך ליד הכותל המערבי, ותהא זו הפעם הראשונה מאז שחרור הכותל שהוא יבקר שם. עד כה גרס, שאין לבוא במקום זה שהוא בבחינת "שטח כיבוש ציוני".
גם הפאר וההדר שהמחותן שלו מכין לחתונה מפריע לו לא מעט. הוא מכיר את ה- "תקנות גדולות" של בית דין צדק של העדה החרדית בירושלים, שבהן נאמר בין היתר:
א. התנאים או הקנין ייעשו רק בחוגי המשפחה וללא עשיית סעודה.
ב. החתן והכלה יקבלו זה מן זה (באמצעות המחותנים) רק מתנות פשוטות שמחירן זול.
ג. רהיטים יקנו רק הנחוץ ומסוג לא יקר, וישתדלו לצמצם במידה האפשרית.
ד. לצמצם מאוד בהוצאות החתונה והזמנת קרואים לסעודה. בסעודה ישתתפו רק משפחת החתן והכלה, ויתר הידידים המשתתפים בשמחת חתן וכלה שמצוותם גדולה, יסתפקו בכיבוד קל. וגם בהוצאות הקידושים לצמצם מאוד בכל האפשרות וכו'

לכן קבע על דעת המחותנים את ההגבלות הבאות:
לא יהיו פרחים, וגם לא תזמורת. ה- "תנאים" נעשו בצנעה. המיליונר ביקש להעניק לכלה יהלום גדול, אולם לפי התקנות הנ"ל, לא נעשה הדבר.
ר. לייב דיבר עם החתן לפני האירושין, בטרם ידע כי הוא בנו של מיליונר וגם עתה לא שינה את דעתו בנידון; הזוג הצעיר יגור בדירה שכורה של שני חדרים בסביבות "מאה שערים" או שכונת "בית ישראל" החרדיות. החתן ימשיך בלימודיו בישיבה והכלה תהא עקרת בית ותלד ילדים. החתן רצה בראשונה ללמוד גם הוא עשיית "בתים" לתפילין אולם ר' לייב מחשש של "התחרות" הציע לו להמשיך בלימודי התורה.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב סגנון חיים 1976

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שחראי 24, בית וגן, ירושלים (מלון שלום (כיום מלון רימונים השלום)) | מאה שערים, ירושלים (מגורי הרב לייב וייספיש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות