לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

30 פושעים נאציים חיים עתה בארה"ב כ- "אזרחים חופשיים"

סופר אמריקאי נודע מגלה !


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 6) - 03/01/1964 (יום ששי)
מקובל היה לשמוע עד עתה, על פושעי מלחמה נאציים שהצליחו להציל את עורם ולהסתתר במדינות ערב (בעיקר במצרים) ובארצות דרום אמריקה. עתה נודע כי גם ארצות-הברית משתתפת ב"ישובם" של פושעים נאציים אלה.

הסופר האמריקאי הנודע ד. מונטגומרי פירסם לאחרונה מאמר גדול בו הוא מוקיע את ארצות הברית על שהיא נותנת מקלט לפושעים נאציים. ברשימתו של מונטגומרי אנו מוצאים רשימה של לא פחות מ-30 פושעים נאציים מפורסמים מארצות שונות, ולאו דווקא מגרמניה, שהשתתפו בהשמדת יהודים, פולנים, שבויים רוסיים ועמים אחרים. פושעים אלה מבוקשים בארצות בהן ביצעו את פשעיהם, עתה הם חיים לבטח בארצות הברית וחלקם תופסים עמדות חשובות בכנסיה הקתולית ובחברה הגבוהה של ארצות הבית. יד הצדק טרם השיגה אותם.

"הבישוף מאורליאן"

הבולטים מביניהם שקופות של שרצים תלויות על צוארם הם: ויערעל טריפה הקורא את עצמו "הבישוף מאורליאן" רומני, שניצח באופן אישי על השמדתם של ששת אלפים מיהודי רומניה, בשנת 1941. עתה הוא גר בגרסלוק מישיגן ומשמש כבישוף בכנסיה המקומית.

ניקולס מאלאסקה, גם הוא רומני, היה שותפו של הרמן גרינג, בתכניות הזיון של גרמניה, בעל התכנית להשמדת יהודי רומניה, ממנהיגי "פלוגת הברזל". היום הוא מתגורר בניו-יורק. גוסטב הילגר, היה מ"מ של יואכים פון-ריבנטרופ, עתה בוושינגטון.

אנדרי אטרוקוביץ, סרבי, בעל הכינוי ה- "אייכמן מחורבטיה", היטלריסט חורבטי ידוע, הנאשם בהשמדת יהודי סרביה. כיום בסורפייד, קליפורניה. עמנואל ראשוק, רוסי שהיה ממונה על חיסולה של יהדות רוסיה הלבנה. מקום מגורו בארצות הברית בלתי ידוע.

סרגיי הוטירצ'יק, רוסי, עמד בראש מחנה הריכוז בקלדישעוו שברוסיה הלבנה, עתה בארצות הברית.

פרנצישק קוחעל, פולני, לשעבר קצין גבוה בצבא הפולני, בוגד, היה יועץ גסטפו לעניינים פרטיזניים פולניים. כיום בברוקלין. אלפרד סקרדליס, לטבי, איש הגיסטפו, בלטביה, השתתף בדיכוי מרד גטו ורשה, עתה כומר בכנסיה הקאתולית "אחים כריסטוס" בדטרויט.

קארל קינאס, אסטוני, היה מפקד מחנות הריכוז באסטוניה, כיום תושב בגרינאלין, ניו-יורק. קאזימיעראס פאלציאוסקיוס, ליטאי, שימש כראש עירית קובנה, בתקופת הנאצים, אחראי להשמדת יהודי גיטו קובנה, ונאשם ברצח ליטאים ממתנגדי המשטר הנאצי. סטאסיס זאקצויציוס, ליטאי אף הוא, מסתתר בארצות הברית תחת השם הבדוי ז. זימנטס. היה מיועצי הגסטאפו בליטא, כיום בלוס אנג'לס.

האחים קבלצ'וק

מלבד אלה שפרטים רבים עליהם אינם ידועים, נמצאים בארצות הברית האחים קבלצ'וק, רוסים, משמידי יהודי העיר ליובומיל בוולין בפולין, המתגוררים עתה בפילדלפיה. אחד מאחים אלה הוא סרגיי הגר ברחוב 67 אווניו מס' 224 והשני מיקולא - ברחוב וסט-פרן מס' 193.

שניהם השתתפו בשנת 1941, בהשמדת יהודי ליבומיל שמנו כ-5000 נפש. תושבי העיר שהצליחו להימלט מעדים שראו במו עיניהם את סרגיי קבלצ'וק מוביל את יהודי העיר להרג לאחר ששדד את רכושם. תושבי לויבומיל ב. טרכטנברג שנשאר לפליטה והמתגורר עתה בליובומיל מספר: כל אנשי העיר נשאו את הטלאי הצהוב על החזה והגב, אסור היה לצאת מתחומי הגיטו ומי שהעיז סיכן את נפשו.

לא אשכח לעולם, מספר טרכטנברג, את ליל הראשון באוקטובר של 1942. באותו הלילה החל החיסול של יהודי העיר, ניכרו בורות, אותנו הפשיטו ערומים וציוו עלינו לשכב על הארץ. כשמילאנו את הפקודה, ניתך עלינו מטר יריות. כולם נפלו כפגרים. אני הצלחתי לברוח ליער, לפרטיזנים. באותו הלילה שכלתי את אשתי, ילדי ו-18 מבני משפחתי. בראש הפעולה עמד סרגיי קבלצ'וק, שהשתתף באופן אישי ופעיל בהרג המוני זה. נצחו על הפעולה הגרמנים אוגדה, אריק קלאוס, והקצינים פוקס וקומקה.

המוסדות והאישים היהודיים העוקבים אחרי עובדות אלה בדאגה מעיינים עתה בפעולה שמטרתה להביא את הפושעים הנאציים החיים בארה"ב לדין על הפשעים האיומים אותם ביצעו.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ארצות הברית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות