לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סערה בעירית ירושלים בגלל מכירת קרקעות ציבוריות, שנועדו לגנים, לידים פרטיות


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 13/01/1964 (יום שני)
פרשה של עסקה בקרקעות צבוריים אשר נועדו להיות גינות נוי והועברו לידים פרטיות שלא בידיעת הבעלים, התפוצצה בימים אלה בועדת הכספים של עירית ירושלים. מניחים שהדי הפרשה ישמעו גם בישיבה הקרובה של מועצת העיריה, לאחר שועדת הכספים החליטה לפנות לשר הפנים מר מ. ח. שפירא, בבקשה שימנה ועדת חקירה צבורית בנידון.

ועד שכונת תלפיות בדרום ירושלים, אשר נבחר לפני הרבה שנים ואשר כמעט אין עוד בסיס מוסרי לקיומו, העביר לבעלות הקואופרטיב ההסתדרותי "היוזם" שטח קרקע של כמה עשרות דונמים בדרום ירושלים. "היוזם" מכר את הקרקע לבעל המלון "הנשיא", מר ח. שיף, המתכוון לפתח במקום זה מרכז לנופש תיירות וקייט.

בתוך השטח הגדול שממנו נשקף מראה של מדבר יהודה וים המלח, נועדו שטחים נרחבים לירק ולגנים ציבוריים עוד בימי המנדט. שר הפנים מ. ח. שפירא התכוון להקנות חלק מהשטחים הללו לעיריה, על סמך הסמכויות הנתונות בידו.

הענין כולו הובא לדיון בוועדת הכספים של העיריה. בישיבתה האחרונה, תבע מר אברהם אקסלרוד, נציג תנועת החרות בועדת הכספים, הקמת ועדת חקירה שתחקור את כל הענין. לדעתו של מר אקסלרוד, היה חייב ועד השכונה של תלפיות, להעביר את השטח כולו לעיריה, כפי שעשו ועדי שכונות אחרות בעיר.

לאחר דיון ממצה וסוער הגיעה ועדת הכספים של העיריה למסקנה שהעניין כולו טעון חקירה יסודית והיא החליטה לפנות לשר הפנים שיקים ועדת חקירה בשיתוף העיריה, שתופעל בהקדם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | שכונת תלפיות ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות