לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המועצה להגנה משפטית על "ערכי היהדות" פעילה בשטח


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 22) - 05/04/1985 (יום ששי)
"המועצה להגנה משפטית על ערכי היהדות", גוף חדש שהוקם לאחרונה, תובעת להעמיד לדין את חברת "אפריקה-ישראל", שמלון "גני חמת" בטבריה נמצא בבעלותה, על חילול בית הקברות היהודי בטבריה.

חרף ההסכם שהושג בין "אפריקה-ישראל" לבין הרבנות הראשית ורבנים אחרים שהטילו את החרם על מלון "גני חמת", החליטה "המועצה להגנה משפטית על ערכי היהדות" להמשיך ולתבוע לדין את בעלי מלון "גני חמת" ואת חברת "אפריקה-ישראל", על עבירה של ביזוי כבד המת, שענשה הוא מאסר שנה.

הגוף החדש הוקם ביזמתו של האדמו"ר מצנז קלויזנבורג, הרב יקותיאל יהודה הלברשטם, השוכב על ערש דווי, והוא מורכב מרבנים, שופטים לשעבר ואישי ציבור, בהם הרב שמחה הכהן קוק, הרב הראשי של רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית; אליהו שמרלה, ראש ישיבת צנז; הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק; ד"ר יוסף קיסטר וד"ר בן-ציון שרשבסקי שופטי בית המשפט העליון (בדימוס); פרופסור זאב לב ועורכי-הדין נפתלי ליפשיץ מחיפה וחיים קאהאן מירושלים.

המועצה דנה גם בחומרת העונש שהטיל בית-המשפט המחוזי בתל אביב על שני עובדי חברה קדישא בראשון לציון, דוד ארנה ומאיר אגסי, שנידונו לשנתיים מאסר, מזה שנה בפועל, משום שהוציאו את גופתה של תרזה אנגלוביץ' מקברה והעבירו אותה לבית הקברות המוסלמי ברמלה.

כן שוקלת המועצה לנקוט אמצעים נגד כמה חברות בניה בארץ, המציגות לציבור דירות לדוגמא בשבתות ואף יש ביניהן שפותחות את משרדי המכירה בשבת.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות הרצל, רמלה (בית הקברות המוסלמי (משוער)) | רחוב וייצמן 1, תל אביב (בית המשפט המחוזי) | אחד העם 13, תל אביב (חברת אפריקה ישראל השקעות בשנות ה-80) | דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין)) | מטודלה 1, ירושלים (המועצה להגנה משפטית על ערכי היהדות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות