לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חרם גדול ונורא על המוסרים המסייעים למשטרה הציונית ימ"ש


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 04/09/1985 (יום רביעי)
חרם מיוחד במינו, שהוטל בימים אלה על חרדים המשתפים פעולה עם המשטרה ומוסרים לה מידע על המתרחש בשכונות החרדיות הקיצוניות, מעורר סערת רוחות בירושלים.

בעקבות המעצרים והמאסרים שהיו בשכונת מאה שערים בירושלים לאחר הכאת השוטר שניסה לעצור צעיר חרדי, טוענים הקיצונים, שיד אנשי מאה שערים היתה במעל הזה. שהם "אכלו קורצא" בעד בצע כסף והלשינו על חבריהם למשטרה.
לכן ראו הקיצוניים לנחוץ להכריז חרם על כל ה"מוסרים", משתפי הפעולה, המסייעים לפעולות המשטרה.
בית-דין של שלושה, שמסיבות מובנות לא פרסם את שמות דייניו הטיל חרם גדול ונורא, שאין לו תקדים בחומרתו, על אחיהם הנראים כחרדים למצוות ה', שידם היתה במעל ובאכילת קורצא אצל המשטרה הציונית.

בנוסח החרם נאמר, בין השאר:

"בגזירת עירין (מלאכים) ומימר קדישין אנו מחרימין ומנדין ומשמתין ומקללין ומאררין על דעת המקום ועל דעת הקהל בספרי התורה האלו בשש-מאות ושלוש-עשרה (תרי"ג) מצוות הכתובות בו, בחרם שהחרים יהושע את יריחו ובכל החרמות והאלות והקללות והנידויין והשמתות שנעשו מימות משה רבינו ע"ה עד היום הזה כל בר ישראל או בת ישראל שימסור בן ישראל לידי הנאצים הציונים ימ"ש או שיהיה לו שייכות איתם, וכל התמוך ומהסייע והמעודד את המוסרים או המחפה עליהם (...)

א-ל א-להי הרוחות לכל בשר, השמידהו והאבידהו, השפילהו והכניעהו, השחיתהו והכריתהו חמת ה' וסער מתחולל על ראש רשעים יחול מלאכי חבלה יפגעו בו, ארור הוא בכל אשר יפנה, בבהלה תצא נשמתו באסכה תהא מיתתא, לא ייצא ולא יעבור חודשו, יכנו ה' בשחפת ובקדחת ובדלקת ובחרחור ובחרב ובשדפון ובירקון ורדפוהו עד אבדו, חרבו תבוא בלבו וקשתותיו תישברנה, יהיה כמוץ לפני רוח ומלאך ה' דוחה, יהיה דרכו חושך וחלקלקות ומלאך ה' רודפו, תבואנו שואה לא ידע, רשתו אשר טמן תלכדו, יהדפוהו מאור אל חושך ומתבל ינדוהו, יבעתוהו צר ומצוקה, ילבש קללה כמדו, ואכל בדי עורו (...), וכן הלאה וכן הלאה.

בית דין אנונימי זה מסיים את החרם ב"מי שבירך" לכל הקהל הקדוש הזה עם כל קהילות הקודש – חוץ ממי שעובר על החרם הנורא הזה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת מאה שערים ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות