לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הפרופסור למתמטיקה והחשבונות הפשוטים


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 22/01/1951 (יום שני)
הפרופסור פרנקל מהאוניברסיטה העברית, שלח מכתב לעתונים הקרובים לו כגון "הדור", "דבר" וגם "הצופה" על הסיבות שהניעוהו לעזוב את הפועל המזרחי אחרי שהיה פעיל בו כ-20 שנה. ואחת הסיבות, וכנראה מהחשובות, היא: הפגיעה הקשה באפייה הפועלי של המפלגה על ידי כריתת ברית עם "חרות" בירושלים ובמקומות אחרים, וכן "ההתרוצצות המתמידה בין סיעות המפלגה שהחריפה מתוך ניגודים אישיים ובהשפעות איגודי סתר".

המכתב הנ"ל פורסם בראשונה ב- "הדור" ואחר כך ביתר העתונים. "הדור" רואה בהתפטרותו של הפרופסור "אור באפילה" ונחמא פורתא. אחר הבגידה של הפועל המזרחי, בדגלו שחרת עליו קואליציה עם מפא"י בכל מחיר והצטרפותו בכמה מקומות לקואליציה אחרת בעיריות.

אחד מראשי הפועל המזרחי הבקיא ומתמצא בכל הענינים של המפלגה הנ"ל, מסר לי את האמת על "פרשת פרנקל" וכן כמה "דברי הסבר" למכתבו של הפרופ' פרנקל.

פעילותו של פרופ' פרנקל במשך 20 השנה בהפועל המזרחי, התבטאה בזה שהיה בא לסניף המקומי בכל שמחת תורה להשתתף בהקפות ולערוך "מי שברך" להפועל המזרחי ולעובד הדתי ...

הפרופסור פרנקל הודיע על עזיבתו את המפלגה עוד לפני הבחירות לעיריות כשאפילו הימין שבימין בהפועל המזרחי לא חלם על ברית עם חרות, והאמת היא: לפני הבחירות לעיריות הופיע כרוז לחברים מטעם סיעת "למפנה" בירושלים חתום על ידי הפרופסור פרנקל ועוד שנים מחבריו בסיעה שקראו לחבריהם להיות פסיביים ולא להצביע עבור רשימת ב', משום שלא העמידו ברשימה אחד מחבריהם. אז דנו על הפסקת חברותם עד לבירור.
הפרופסר פרנקל הקדים רפואה למכה והודיע על עזיבתו. הוא נימק את צעדו בזה "שלא הזמינו אותו כנואם באסיפות עם, ועל שלא בחרו אותו במועצת החנוך וכן על שלא נבחר לכנסת, ועל שלא העמידו אותו כמועמד לעירית ירושלים. לדעתו היה נבחר לראש העיר בלי התנגדות כלשהי.

לאחר שהודיע על עזיבתו הורכבה לפי התערבות סיעת "למפנה" "ועדת פיוס" בת 3 חברים שבראשה הועמד שר הפנים מר שפירא. הועדה הנ"ל נפגשה אתו וניהלה מו"מ על חזרתו לחיק המפלגה.

תנאיו של הפרופסור היו: א) למנות אותו כחבר במועצת החינוך; ב) ששתי סיעות ב "הפועל המזרחי" תתחייבנה בכתב שהוא ייבחר כחבר הכנסת בבחירות הבאות ... ועוד ועוד.

אכן, העוסקים במתימטיקה גבוהה, מתעסקים גם בחשבונות קטנים ...



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1951

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב טיומקין, תל אביב (מערכת עיתון "הדור" (משוער)) | רחוב בן יהודה 3, ירושלים (סניף מפד"ל הפועל המזרחי בירושלים בשנות ה-50) | גבעת רם, ירושלים (האוניברסיטה העברית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות