לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סניורה יבדוק יוזמתו בחו"ל לפני שיחליט סופית "לרוץ"

"שר החוץ" של נטורי קרתא מספר שדחה הצעה של סניורה לרוץ ברשימה משותפת


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 09/06/1987 (יום שלישי)
עורך "אל פאג'ר" חנא סניורה יגבש את עמדתו לאחר שיחזור ממסע של חודש בחו"ל ואז יחליט סופית אם ירוץ לבחירות לעירית ירושלים. כך אמר לסופר "דבר" "שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש. בשיחה בת שעתיים, ביקש הרב הירש לשכנע את סניורה שעתונו משמש את "נטורי קרתא", כי גורל מר צפוי לרשימתו. הרב הירש צופה כי הערבים יעדיפו, בגלל "שלמונים" שיקבלו, להצביע לרשימות יהודיות ציוניות, נוסף לכך הזכיר הרב הירש את הנסיון המר של "אגודת ישראל" שהיתה בעבר אנטי-ציונית קיצונית.

הרב הירש סבור שיש להקים עיריה ערבית נפרדת במזרח-ירושלים בדומה ל "מאה שערים" וכי בדרך זו אפשר להשיג יותר מאשר על הצטרפות ל "אויבים הציונים". עוד מגלה הרב הירש, כי סניורה הסביר לו שכוונתו בהכרזה כי "ירוץ" לעירית ירושלים, לעורר את הערבים לעשות למען שינוי המצב הסטאטי של זכויות הפלשתינים.

לדעת סניורה, כך אמר הירש, הוועידה הבין-לאומית אינה נראית באופק, והבחירות לכנסת ולנשיאות בארה"ב מתקרבות, משום כך זרק לחלל הזירה הפוליטית את ההכרזה שלו והוא מבקש לבחון את התגובות בישראל ובארצות ערב.
למעשה חושב סניורה, לדברי הרב הירש, על רשימה עצמאית באזורים מיוחדים של ירושלים, תחת חסות בין-לאומית.

הרב הירש הסביר לסניורה, כי הערבים צריכים לקחת דוגמה מ"נטורי קרתא" שאין להם משאבים כספיים כמו לערבים ובכל זאת הם אינם מקבלים תמיכה כספית לבתי-הספר שלהם ואינם נהנים מתשלומי הביטוח הלאומי.

כאמור עומד סניורה לצאת השבוע לצפון אמריקה ולדרומה לסדרה של הרצאות ופגישות וכשיחזור בסוף החודש יפרסם את עמדתו הסופית, בינתיים הוא נהנה מן הוויכוח שגרם הפרסום.

"אל פאג'ר" בשפה האנגלית מיום אתמול הביא את תגובת הרב הירש להצעת סניורה. הירש אמר בין היתר, כי סניורה מתכוון בהכרזתו לבחון את התגובות של המפלגות הציוניות על האפשרות שהפלשתינים ורשימות לא-ציוניות כאגודת ישראל וש"ס יחברו כדי להשתלט על מועצת העיר. אפשרות זו עשויה לדרבן את הציונים לבוא לידי הסדר עם הפלשתינים סבור סניורה. לפני כמה שבועות ביקש סניורה את הרב הירש שנטורים ישתתפו עם הפלשתינים ברשימה לעירית ירושלים כדי לקחת את הגה השלטון של העיר. הרב הירש השיב לו, כי הוא מתנגד באופן עקרוני לשבת יחד עם הציונים מסביב לשולחן אחד, בפרט משום שירושלים היא בעיניהם של הציונים עיר הבירה של המדינה הציונית ולכן ההשתתפות עמם היא אסורה בהחלט.

תגובה

[תגובה לכתבה שהופיעה במדור "מכתבים למערכת דבר" בתאריך 23/06/1987]

הירש מטיף לסניורה

"שר החוץ" של נטורי קרתא, משה הירש, שוב בחדשות: הוא מטיף לחנא סניורה על רצונו לשבת יחד עם הציונים. כדי לחזק את דבריו הוא מזכיר את נסיונה המר של "אגודת ישראל" שבעבר היו אנשיה אנטי ציונים קיצוניים ובהמשך נעשו "פושרים".

מה לא עשו עוכרי ישראל אלה כדי להביא כליה על מדינת ישראל ועמה, החל בהנפת דגל לבן בפני הרוצחים הערבים אחרי הכרזת האו"ם ב-47, וכלה בדברי שטנה ובלע וברצון להתאחד עם אויבינו בנפש ושריפת דגל המדינה ביום העצמאות האחרון.

מה עוד עליהם לעשות כדי שסוף סוף יושלכו לבתי הכלא ויוקאו וינודו מחברתנו?

יחיאל גלברד
נתניה



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987
תגובה לכתבה שהופיעה במדור "מכתבים למערכת דבר" בתאריך 23/06/1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | ירושלים (ירושלים המזרחית, מערכת אל פאג’ר (משוער)) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות