לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הדבורים - והמעשים


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 03/06/1952 (יום שלישי)
מר ק. שבתאי פרסם ב "הדור" מערב החג מאמר בשם "האחראים לדין" שבו הוא תובע להעמיד לדין את האחראים לשחיתות ולמעילות שקרו בסוכנות היהודית. את המאמר הוא מסיים בקריא פתטית: באם יש בנשמתנו רצון כל שהוא לטהר את המחנה, מן ההכרח שנעמיד כל אחד על מקומו: החשודים - לדין. הגנבים - לכלא. והמנהלים - לדימוס. ראשיה הנבחרים של מחלקת הקליטה של הסוכונת היהודית הקולר תלוי בכם, התפטרו. עכ"ל.

לכאורה טוב ויפה, אולם המציאות מהי אומרת ? -

אחרי התפטרותו של מר קפלן מהאוצר, דובר על ד"ר יוספטל, חבר הנהלת הסוכנות העומד בראש מחלקת הקליטה שלה, וראש משלחת השילומים מגרמניה, כעל ממלא מקומו.

רבים תמהו: מה מצא ד"ר בן-גוריון במר יוספטל שרצה למנותו כשר האוצר? הלא סוף סוף גם לקבל את השילומים לא הצליח ... אחרי שקראנו את מאמרו של ק. שבתאי - נודע הדבר, כידוע עומד מר יוספטל בראש מחלקת הקליטה של הסוכנות ולפי דברי מר שבתאי צריך הוא לצאת בדימוס, לכן מצא בן-גוריון שהמקום המתאים עבורו הוא האוצר. יש ישנו נוהג בממשלת בן-גוריון במקרים כאלה. כשד"ר א. שמורק גילה את המעילות והשחיתות שבסוכנות היהודית - טען נגדו מר ל. אשכול, גזבר הסוכנות את הטענה החזקה "לא תחסום שור בדישו" ... טענה זו הייתה כה חזקה עד שאשכול מונה לשר בישראל ...

הערות: עכ"ל = עד כאן לשונו, ד"ר אמיל שמורק , מבקר הסוכנות היהודית פירסם בשנת 1951 דו"ח על התנהגות ושחיתות של מספר פקידי הסוכנות


דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב טיומקין, תל אביב (מערכת עיתון "הדור" (משוער)) | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות