לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מפא"י בארה"ב


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 08/07/1952 (יום שלישי)
סופר "הארץ" בארצות הברית מוסר על ועידתה של פועלי ציון (קרי: מפא"י) באמריקה וקנדה שהתקיימה בניו-יורק לרגלי יובל ה-15 לקיום המפלגה.
בועידה השתתפו כשלושה תריסרי צירים (36) והאולם הקטן לא היה מלא אפילו בישיבת הפתיחה החגיגית. מענין שמתוך המספר הזעום הזה היו רבים המשתתפים "כאורחים" מישראל והם: שר החוץ שרת, חבר הכנסת ז. שזר, חבר הכנסת ה. ברגר, חבר הנהלת הסוכנות א. דובקין מר א. נוי, כולם מישראל וכולם ממפא"י, משלחת די גדולה בהשוואה למספר הקטן של המשתתפים מאמריקה וקנדה ביחד.

למרות נאומו של שרת, למרות מברקו של בן-גוריון (רצוי לברר בשם מי ועל חשבון מי שלח את המברק ? ...) הייתה ההשתתפות מועטת. נראה שכוחה של מפא"י באמריקה וקנדה הוא מועט וכמעט אפסי. רק הודות לעזרתם של ה"הסילבריסטים" למיניהם שהזרימו את כספם למפא"י דרך צנורותיהם, והם - "סולל בונה" "המשביר" וכו' וכו', הגיעו למה שהגיעו בארץ.
דרך אגב סט"א (סוכנות הידיעות הטלגרפית) הבלתי מפלגתית כביכול, מודיעה על מאות צירים שהשתתפו בפתיחת הועידה. נשאלת השאלה לב"כ סט"א בניו-יורק: איך נכנסו "מאות הצירים" שראה בועידה זו, באולם הקטן שאפילו בפתיחת הועידה לא היה מלא ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ניו יורק, ארצות הברית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות