לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בנפתולי הקואליציה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 27/07/1952 (יום ראשון)
בירושלים ישנן שלוש רשויות של רבנות ראשית והן: הרבנות הראשית לארץ ישראל, שבראשה עומדים הרבנים עוזיאל והרצוג; הרבנות הראשית של בית הדין לאשכנזים, שבראשה עומד הרב צ. פ. פרנק רבה הראשי של ירושלים, והרבנות הראשית של העדה החרדית שבראשה עומד הרב הישיש ר. בנגוס והעומדת תחת השפעתם של "נטורי קרתא".

שני הרבנים הראשיים פרנק ובנגוס עם בית הדין שלהם הודיעו במודעות שפורסמו בחוצות ירושלים על איסור חמור לנסוע במכוניות של אלה שלא רשמו את יום השבת כיום מנוחה [ * ] . הרבנות הראשית עברה בשתיקה על כל הענין ולא הגיבה. ברם ב"בטאון" הרבנות הראשית - "הצופה" הופיע מאמר בשם "חרם" פרי עטו של עורך העתון מר שין. שבו הוא מתקיף את הרבנים שהכריזו חרם ונימוקו עמו: "כל פרט חופשי לבחור לעצמו את שירותיו לפי טעמו הרגשתו ותבונתו".
אולם באותו עיתון קראתי וע"י אותו "שין" פורסמה התקפה על ב"כ הימין בוועדה המשותפת לבירור עניני התחבורה, על שהשתמשו באותו הנימוק של מר שי"ן ודבריו על חופש המצפון ופגיעה בו. דבר זה משמש הזדמנות טובה למר שי"ן להתנפלות על התנועה הלאומית ועל "המנהיג". והוא כותב ביחד את ה"טירור" של אצ"ל (כלשונו הזהב של מר שי"ן) עם השילומים בכנסת וכו'.
יש רק להזכיר למר שי"ן כי אלמלא הטרור לא היו יושבים 3 חבריו של מר שי"ן כ"מיניסטרים" בממשלת בן-גוריון.

בסוף המאמר יוצא המרצע מן השק ומר שי"ן בוכה על היהודים הדתיים הנמצאים במסגרתה של תנועת החרות והמצביעים עבורה.

אכן קשה הוא מצבם של המתיימרים לדבר בשם הדת בימים אלה, כששר דתי נלחם למען יחללו נהגי המוניות את השבת ...

הערות: * בשנת 1952 לאור המחסור בדלק, הוחלט על השבתת רכבים ליומיים בשבוע. השר דוד צבי פנקס, הצליח לחוקק שאחד הימים יהיה יום שבת (ועל כך ניסו להתנקש בחייו)

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב יפו 40, ירושלים (בניין אמינוף - משרדי הרבנות הראשית עד שנת 1958) | רחוב הרצל 16, תל אביב (מערכת עיתון "הצופה" בשנות ה-50 וה- 60)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות