לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"מבט לקריה "עשוי להיסגר משום שאין לו רשיונות עסק

"יתד נאמן": המאמר נגד הקיבוצים – חומר למחשבה


מאת: שמעון וייס ונח זבולוני – סופרי דבר
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 30/07/1987 (יום חמישי)
הממונה על מחוז הצפון עמרם קלאג'י עומד להחליט היום סופית, אם להורות על סגירת המקומון "מבט לקריה" שיוצא בקרית שמונה, ושפרסם בשבוע שעבר מאמר שטנה נגד הקיבוצים באיזור.

אתמול הוברר מעל לכל ספק, כי למקומון אין רשיון עסק כנדרש. עורך העתון שמעון עשור הוזמן לחקירה במשטרה ובתשובה לשאלה הודה, כי אין בידו הרשיונות הדרושים. עקב כך החליטה עיריית קרית שמונה שלא לפרסם עוד את פרסומיה הרשמיים בעיתון "מבט לקריה", כיוון שהוצאתו מהווה עבירה על החוק.

אתמול נפגשו עורכי העיתון עם חברי הכנסת דב שילנסקי ושבח וייס – שניהם ניצולי שואה – שהסבירו להם את המשמעויות החמורות של שרבוב ביטויים כמו "הפתרון הסופי" ו"ההשמדה" במאמר. הח"כים אמרו, כי ביטויים אלה מעוררים זעם בקרב ניצולי שואה.

עורכי "מבט לקריה" הביעו את צערם על שרבוב הביטויים הקשים והודו כי לא קלטו בתחילה את המשמעות הנוראה של השימוש בהם. עורכי העיתון ביקשו להביע התנצלות כלפי ניצולי שואה ויהודים באשר הם, על פרסום המאמר.

הרב אליעזר מנחם שך מנהיג היהדות הליטאית ובני הישיבות התנער מהדברים שפורסמו בבטאון שלו "יתד נאמן" לגבי המאמר ב"מבט לקריה", שבו נאמר, כי "אכן מדובר במאמר חריף בוטה ואולי אפילו מוגזם, אך אם כבר נכתב מאמר כזה, ובכובד ראש וללא ציניות, הרי יש להניח שיש שורש כלשהו לדברים. בהחלט חומר למחשבה".

לסופר "דבר" נודע, כי הרב שך הסתייג מדברים חמורים אלו. נמסר, כי במחנה הליטאי היו רבים שתבעו מעורכי "יתד נאמן" לשקול להבא פרסום דברים העומדים בניגוד להשקפת עולם התורה והמוסר יחד.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ז’בוטינסקי 108, בני-ברק (מערכת יתד נאמן) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | קרית שמונה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות