לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התיק הנשכח


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 11/09/1952 (יום חמישי)
לעתים יש לנו "טענות" למשטרה שלנו, על שהיא יותר מדי "משטרת מפא"י", או אפילו "משטרת בן-גוריון" או טענות אחרות וגם צודקות. אבל דבר אחד אנו מוכרחים לציין ולהדגיש בענינים העומדים מעל המפלגות, היא עומדת על הגובה הדרוש: וקרה מה שקרה:
עיתונאי שעבר לפני 16-17 שנים כפועל בפרדסי פתח-תקוה והשתתף במשמרות שאורגנו ע"י כל ההסתדרויות שבמקום נגד עבודת חוץ, נאסר והיה גם משפט, ואם אינני טועה שפט אותו מר בכור שיטרית, שר המשטרה של מדינת ישראל, והמזכיר של "ההסתדרות" היה מר מאיר גרבובסקי, יו"ר ועדת החוץ והבטחון, מר ארגוב, ומזכיר הע.ל. שימש יצחק המאירי סופרנו באמריקה.
האסורים, שניהם מהע.ל. [הסתדרות העובדים הלאומיים - א.ז.] הוצאו בערבותם של עסקני "ההסתדרות", ושניהם נשפטו להתנהגות טובה, למשך חצי שנה או יותר.

ודווקא התיק הזה - שאינו כה חשוב - נשמר בידי משטרת ישראל. ולפי הנוהג החדש, שעליו הוגשה שאילתא בכנסת - כל תעודת עתונאי זקוקה לחותמת של משטרת ישראל, הוזמן הפועל מלפני 17 שנה ע"י המטה הארצי של משטרת ישראל לשם שיחה עם המזכיר הכללי בענין זה, והשיחה הייתה קצרה ואדיבה - סך הכל 2-3 דקות ותו לא - כי בתוך התיק, לא היה כתוב המקרה, אלא הסעיף שלפיו דנוהו. לכן ראוי לציין את זריזותה של משטרת ישראל ואת אדיבותו של הקצין, שביקש סליחה על ההזמנה אחרי ששמע את המקרה.

כה לחי - בדרך זו תלך משטרת ישראל ולא "משטרת מפא"י וכן תצליח.

הערות: נראה כי העיתונאי שעבד לפני 16-17 שנה הוא לא אחר מאשר נח זבולוני, שאכן מעיד על עצמו שעבד עם בואו לארץ בפרדסים של פתח-תקווה ומה פוסק על כך הרנ"ז. מניין השנים מתאים לזמן הגיעו לארץ, ובפרט עובדת היותו חבר כבר אז בהסתדרות העובדים הלאומית. המשמרות עליהן דובר היו משמרות שנעשו בכל רחבי הארץ נגד עבודה ערבית.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרכבת 17, תל אביב (המטה הארצי של משטרת ישראל עד שנת 1967) | פתח תקווה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות