לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

למרות ההכחשות: חוגים חרדים שבים ומציעים מחיקת סעיף הלאום בת.ז.

"אין משמעות הלכתית או יהודית לתעודה של מדינה חילונית"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 17/07/1986 (יום חמישי)
חוגים חרדים בירושלים תומכים בהצעת רבנים למחוק את סעיף הלאום בתעודת הזהות, הצעה שהועלתה על מנת לצאת מן הסבך שנגרם מגילוי עובדת רישום גרים בתעודות.

דבר ההצעה פורסם בראשונה ב "דבר" של ראשית השבוע.

ההצעה של רבנים חרדים למחוק את סעיף הלאום שנויה במחלוקת שכן חוגים לאומיים-דתיים (מפד"ל) שוללים אותה, בגלל שהיא עלולה לדבריהם לטשטש את זהותו הלאומית של האזרח, הרי חוגים חרדים ובראשם חצר חסידי בעלז נתנו את ברכתם להצעה זו ודורשים לבצעה הלכה למעשה.

"המחנה החרדי" בטאון של חסידי בלז בירושלים, מוסר בגליונו השבועי שהופיע אתמול, על הצעת רבנים למחוק את סעיף הלאום כדי לפתור את הבעיה של ציון זהותם של גרים בתעודת הזהוי שעוררה סערה ציבורית, מחיקת הלאום תגרום "לביטול הצרה של תערובת גויים בעם ישראל".

לדעת השבועון אין משמעות הלכתית או יהודית לתעודה של מדינה חילונית, בעוד שלדעתו סעיף הלאום בתעודת זהות חילונית הינו גזענות ממש. כי אין מדינה נאורה בעולם כולו שרושמים בתעודת זהות אזרחית לאומיותו של אדם, להוציא את ברית המועצות שבה מציינים "לאומיותו של אדם כדי להגן על מיעוטים".

"המחנה החרדי" סובר כי אולי הגיעה שעתו הגדולה של הרב פרץ, שר הפנים, לפעול להוצאת הגדרת הלאום מתעודת הזהות ולמנוע ממדינת ישראל להעניק "יהדות" לכל גויי הארצות, גם אדם חילוני יכול - אם ירצה - להבין שהגדרת לאומיותו של אדם בתעודה ממשלתית היא לא רק גזענות במיטבה, אלא שעצם שליטת בני עם אחד על בני עם אחר ללא זכויות שוות הינה גזענות. כך שבמלחמה נגד הגזענות צריך ראשית לכל להוציא מתעודת הזהות את הגדרת גזעו ולאומיותו של אדם. בכך תימנע לדעת השבועון החרדי השערוריה שמדינה חילונית שאינה מאמינה במהותו של "ממלכת כהנים וגוי קדוש" תיקבע מי הוא יהודי.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות