לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לתשומת לב הנהלת עתי"ם


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד 2) - 27/04/1954 (יום שלישי)
בבית הקברות הצבאי ליד רמלה נערכה אזכרה לחללי "אנזאק" שנפלו במלחמה העולמית הראשונה. בה השתתפו: הציר הבריטי, ב"כ הנציגות הדיפלומטית האוסטרלית, נציג משרד החוץ, ב"כ איחוד החיילים המשוחררים, יוצאי הגדוד העברי, הנספח הצבאי של השגרירות הבריטית, ב"כ צה"ל, הרב א. ל. פאלק רבם של הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה.

סוכנות עתי"ם מצאה לנחוץ משום מה להשמיט את שמו של הרב א. ל. פאלק באזכרה זו, האם משום שהרב פאלק הביע את דעתו - לא כיתר רבנים - על המשטר בישראל בהזדמנויות שונות כגון בבעיית ההצבעה בכנסת על נכי אצ"ל ולח"י.

ועוד: במשפט הידוע של גרינוולד - קסטנר המתקיים בירושלים ושהדיו מגיעים לסוף העולם, כשהעיד מר בראנד שליח ההצלה וגולל את האשמותיו על ראשי המדינה על שהסגירוהו לבריטים, בימים אלה "חלה" משום מה סופר עתי"ם בירושלים המוסר את הדו"ח מהמשפט באופן אובייקטיבי ובמקומו נשלח לבית המשפט איש "המוסדות", וכמובן שהעיתונים הניזונים מעתי"ם נתנו תמונה מסולפת מעדותו של מר בראנד, והחלק העיקרי של דברי מר בראנד הושמט.

על הנהלת "עתים" להקפיד על אובייקטיביותה ולזכור שהיא משמשת את עיתונות הארץ כולה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1954

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מגרש הרוסים, ירושלים (משפט קסטנר התקיים בבית המשפט המחוזי) (בית המשפט המחוזי בירושלים (עד יוני 1970)) | רחוב דוכיפת פינת התקווה, רמלה (בית הקברות הצבאי הבריטי) | רחוב טיומקין 10, תל אביב (סוכנות עתי"ם)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות