לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"תשעה באב" חדש בנוסח נטורי קרתא


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד 2) - 09/05/1954 (יום ראשון)
לרגל יום העצמאות עושה כל אחד ואחד בישראל את מאזן שש שנות קיום המדינה, כל אחד ואחד לפי השקפתו מצפונו ודרכו. גם אנשי "נטורי קרתא" בעלונם האחרון בשם "משמרת חומתנו" - המוקדש כולו ל- "יום אידם הידוע של השלטון הציוני", עושים את חשבון הנפש, וקוראים לצאן מרעיתם לא להשתתף ב- "צערעמוניות" החגא שלהם, לא לשנות בנוסח התפילה ולא להוסיף ח"ו פסוקי שמחה.

נוסף לזה פרסמו אנשי "נטורי קרתא" גם מעין קינה בנוסח קינות תשעה באב כדלהלן:
"אלי ציון ועריה, ביום שואה ומבוכה, יום אשר גברו אויבי ד' בארץ הקודש, ומשנאי ד' נשאו ראש להרים דגל המרד במלכו של עולם ובפלטרין שלו ובשם ישראל לנטוש ולנתוץ ולהרוס כל זכר ושארית לתורתנו הקדושה ואמונתינו רח"ל.

אלי ציון ועריה. עלי שריד כתלנו אשר נוטש ממנו באשמת מערריה ועל מקומות ועיר קדשנו שנתרחקנו בעוה"ר [בעונותינו הרבים א.ז.] מגבוליה עלי נשיאת ראש משנאי ד' מתקוממיה ועל כיבוש מחרפי קל הנהגת צבוריה, עלי נפשות ילדיה שנמסרו ביד מכחידיה ועל הגרזן אשר הונף לעקור שארית חייה עלי ניוול מתיה ומילוי באבריהם הקדושים אשפותיה עלי מרד במלכות שמים שהכריזו מורדיה ועל חילול השם הנורא המתהו' על ידי אלה עורכיה עלי רקודי שחץ ולבושי פריצות שמרבים ברחובותיה ועל הפכם למערת פריצים את כל קדושת עריה עלי מצודת הגיוס הפרוסה לרגלי בחוריה ועל השכיח אותם שם כל זכרון קודש מקדשיה עלי בנות ישראל הנסחבות למחנות צבאיה ועל עשותם כזונה את אחותנו הכבודה בת מלך בנותיה. עלי פטום בבשר נבילה וטריפה השקץ והחזיר את יושביה, ועל טמטם וטמא את כל הישוב באסורי מאכליה עלי שבת קודש וכל הקודש המתחלל בעוה"ר בכל עבר ופינה מענותיה, ועל דריסתם ברגל גאוותם על כל קדשיה, עלי עונשים סבל ומאסרים אשר סובלים ומעניקים לשומרי דבריה ועל השפילם ודכא עד לעפר ערכם וחיתם של היהודים שומרי תוה"ק [תורתנו הקדושה א.ז.] ומצוותיה, עלי גזירת שמד של כליון ח"ו שהכריזו ומבצעים אותו על כל שארית פליטתיה ועל תוה"ק שעוקרים אותה ושורפים באכזריות את יריעותיה, עלי קולות מחרפיה בעת ערו יסודותיה, ועל רגשת מגדפיה בתוך מושב לצניה עלי שמך המתחלל, על ידי כנסת צורריה ועל תחן יצווחו לך אמוני עם סגולתך קשוב ושמע אמריה.

וביום זה, יום ה' אייר, שנקבע ליום קינה צום והי, יתאספו החרדים לדבר ד' להתבונן על גורל צרת מצבינו האיום לקונן ולבכות על שריפת תוה"ק ועל חורבן יהדותינו ועל מר גלותינו הנורא הזה, ולשפוך שיח ותחנונים לפני שוכן מרומים, שיחוס וירחם על שאריתנו לפקדנו מהרה בפקודת ישועה ורחמים."

אכן, תשעה באב חדש קם עלינו רחמנא ליצלן - מדינת ישראל ....

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1954

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בעל התניא 11, ירושלים (מערכת "החומה" (ליד ישיבת תורה ויראה - משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות