לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ושוב קיצוב וקיפוח?


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 01/09/1957 (יום ראשון)
חוזרים אנו לימי הקיצוב והפיקוח של דב יוסף ואולי אפילו ביתר שאת. ועל כך, יעיד החוזר מס. 5/57 שנשלח ע"י ארגון קמעונאי המכולת בירושלים, לחבריו החנוונים, ובין היתר נאמר בו, אנו מצטטים מתוך החוזר ככתבו וכלשונו:

"מיום ראשון 28/8 יכנס בתוקפו קיצוב בביצים. הקיצוב ימשך בחודש או 6 שבועות, אבל הוא יהיה חמור מאוד! הזמינו אותנו היום לחטיבת המזון והודיעו לנו שהם מחדשים את הפיקוח ובאופן חמור יותר. מקבלים עוד פקחים עם כלי רכב, ויפקחו וישגיחו שאף ביצה אחת לא תשתנן (כנראה במקום תסתנן.) לשוק החופשי, אפילו ביצים שבורות וסדוקות מכניסים בקיצוב! כל חנווני שייתפס במכירה ביצה אחת מחוץ למנות - אחת דתו לשלול את הרשיון ממנו בלי משפט ובלי טענות ומענות ולא יעזרו כל נימוקים וכל תחנונים ואנחנו, הארגון, לא נוכל לעזור בכלום והזהירו אותנו שלא נפנה אליהם אפילו, כי לא ידברו איתנו".

עד כאן החוזר עם כל שגיאותיו האוטוגרפיות, ברם במקום שישנם ביצים ופיקוח, ממילא ישנו גם קיפוח. ובאותו חוזר מתריעים החנוונים על העוול המשווע שנגרם להם ע"י החלטת משרד המסחר והתעשיה להקים תחנות לביצים לילדים וכמובן בסניפי תנובה ובצרכניות ולא אצל החנווני הרשום. החנוונים מחר נגד צעד זה נמרצות, אבל המפקחים או המקפחים מצאו ק"ן טעמים לתרץ את העוול ולהצדיק את פעולותיהם.

ועכשיו עומדים החנוונים לפני הבעיה, אם להתחיל במלחמה ציבורית רחבה - או מכיוון שהקיצוב נועד לדבריהם ל-4 או 6 שבועות כדאי לחכות איך יפול הדבר.

אגב - לע"ע [לעת עתה - א.ז.] אין בכלל ביצים בחנויות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1957

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הלל 27, ירושלים (ארגון קמעונאי המכולת בירושלים (מופיע לפעמים כבצלאל 150)) (בית הספר שמידט)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות