לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גנרל א. גריבלדי וראש עיריית נורקופינג ביקרו בהר הזכרון


מאת: נ. אביאלי
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 29/11/1962 (יום חמישי)
הגנרל אנציו גריבאלדי, נכדו של משחרר איטליה ז'וספה גריבאלדי, רעייתו, ראש עיריית נורקופינג, שוודיה, מר סון לוטמן וחברי מועצת עיריית נורקופינג, שהגיעו לישראל לשם כריתת ברית בין העיר נורקופינג ופתח-תקוה, ביקרו אתמול בלוויית ראש עירית פתח-תקוה מר פ. רשיש ופקידים של עירית פתח-תקוה ועיריית ירושלים, בהר הזכרון שע"י "יד ושם" והשתתפו בטכס ההתייחדות לזכר חללי השואה שנערך באוהל יזכור.

את פני הבאים קיבל יו"ר "יד ושם" ד"ר א. ל. קובובי, שאמר בין היתר, כי העם היהודי רואה בגנרל גריבלדי את נציג העם האיטלקי, שאף פעם לא קיבל את תורת הגזענות ותמיד הושיט את ידו למען הצלת העם היהודי. כן אמר כי באורחים משוודיה הוא רואה את נציגי העם שנתן לנו את אחד מחסידי אומות העולם ראול ולנברג, אשר גילה אבירות מאין כמוה וחזון במאמציו להציל חלק גדול מיהודי הונגריה.
בהמשך דבריו אמר מר קובובי כי קרבנות השואה לא מתו למען העם היהודי בלבד, כי אם למען האנושות כולה ועל העמים ללמוד את לקח קרבנם. יש להבדיל בין חופש הכבוד לבין חופש ההטפה לשנאה גזעית ולרצח עמים, ואין צו עליון שיכול לשחרר את האדם מאחריותו כלפי עמיתו - אמר ד"ר קיבובי.

לפי בקשתו של הגנרל גריבאלדי ענה ראש עיריית נורקופינג מר טון לוטמן בשם כולם במלים נרגשות.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב העליה השניה 1, פתח תקווה (עיריית פתח תקוה) | Drottninggatan 7-9, Norrkoping, שוודיה (עיריית נורשפינג) | הר הזכרון, ירושלים (יד ושם)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות