לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בניין גדול במוסקווה חזר לקהילה היהודית


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 20/02/1989 (יום שני)
בנין גדול בן שתי קומות הסמוך לבית-הכנסת הגדול במוסקווה יוחזר לקהילה היהודית במקום וישמש מרכז יהודי - מוסר ה "אלגעמיינער זשורנאל" המופיע בניו-יורק. [ * ]

לאחר מו"מ מייגע וממושך נחתם הסכם בין ראש עיריית מוסקבה ואלרי זאיקין לבין הרב ארתור שניאור מבית-הכנסת במנהטן ניו-יורק, על העברת הבנין לרשות הקהילה היהודית לשם ריכוז סמינריונים ושיעורים ללימודי יידיש ועברית וכן לפתיחת פנימיה לתלמידי הישיבה במוסקווה. במקום גם ייפתח מטבח כשר לכל דיכפין.

ההסכם נחתם הודות להתערבותו של השר לענייני דתות בקרמלין קונסנטין קארצ'ב, על כך הודיע הרב שניאור שחזר בימים אלה מברה"מ. הוא הבטיח שהקהילה שלו במאנהטן תישא בהוצאות הפרוייקט.

הבנין הוחרם על-ידי השלטונות הסובייטים בימי מלחמת העולם השניה ושוכן בו מכון רפואי. כשהחל ה "גלסנוסט" נפתח מו"מ על החזרת הבניין לבעליו. בתחילה דרשו הרוסים 23 מיליון דולר עבורו. אולם בימים אלה נחתם ההסכם והרב שניאור קבל על שעליו לשאת בהוצאות השיפוצים ושיקומו של הבנין שעומד על תלו יותר מ-100 שנה.

הערות:
* כנראה ומדובר ב- The Moscow Jewish Religious Community הנמצא בסמוך לבית הכנסת כורל.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 163 E 67th St, ניו יורק, ארצות הברית (בית הכנסת של הרב ארתור שניאור) (Park East Synagogue - בית הכנסת זכרון אפרים) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | Bolshoy Spasoglinishchevskiy per., 10, מוסקבה, רוסיה (בית הכנסת כורל, בית הדין הרבני)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות