לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב קוק: ההשבעות להצביע למפלגה - בטלות ומבוטלות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 14/03/1989 (יום שלישי)
ההשבעות של ה "באבא ברוך", האדמו"רים וחכמי התורה למיניהם, להצביע למען רשימות חרדיות מסויימות, הן בטלות ומבוטלות וערכן כקליפת השום" - פסק הרב צבי יהודה הכהן קוק, מי שהיה ראש ישיבת "מרכז הרב" ובנו של ראש הרבנים אברהם יצחק הכהן קוק.

רבני הרשימות הדתיות פרסמו חוות-דעת הלכתית, שניתנה לפני עשר שנים בידי הרב צבי יהודה הכהן קוק, בהקשר של סיבוב הבחירות השני למועצות המקומיות המתקיים היום.

הרב יהודה הכהן קוק נשאל בסוגיה זו לאחר שרב ספרדי השביע את חברי הגוף הבוחר לרבנות אשכנזית, לתמוך במועמדים מסויימים. הרב אמר לבוחרים, שחששו מאיומי ההשבעות, כי "למען אמיתה של תורה וקידוש השם ... הריני להודיע בזה, כי כל כפיות ה "השבעות" האלה הם דברים בטלים ומבוטלים, ואין להם שום ערך, כמו כל הדברים נעשים בטעות ושאינם צריכים גם בירור ועקירה מעיקרא ולמפרע".

לשאלה אחרת, האם מחויב אדם, שנשבע אמונים בצעירותו ולפני קום המדינה לתנועה מסויימת, גם לגבי הבחירות, ענה הרב קוק: "מי שנודר לא להיכנס לבית ונפל הבית ובנו אותו מחדש, אפילו במקומו ובמתכונתו הראשון, מותר לו להיכנס. המפלגה אינה זהה לתנועה, אף-על-פי שהן בנויות על אותם עקרונות ועל אותה קרקע אידיאולוגית, אבל הן שונות בתבניתן הארגונית ובתפקידן, לכן יש לאמור שהנאמנות לתנועה לפני קום המדינה אינה מחייבת לגבי המפלגה שלאחר קום המדינה, בייחוד שגם חלו תמורות אידיאולוגיות ניכרות ואין זה בדיוק אותו בית במידתו".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב עובדיה 30, ירושלים (ביתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות