לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התיאטרון האידי בת"א הוזמן להופעות בברה"מ


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 03/08/1990 (יום ששי)
התיאטרון האידי בת"א יופיע בחודש הבא בברה"מ, לאחר שהוזמן לשם באופן רשמי. כך מסר שמואל עצמון, מנהל התיאטרון ושחקן "הבימה". בקבלת פנים שערכו לעצמון עורכי השבועון האידי "פורברטס" היוצא לאור בניו-יורק, גולל השחקן-מנהל את התכניות שהנהלת התיאטרון עיבדה לעתיד.

בין היתר, הוחלט על הקמת סטודיו לשחקנים צעירים הרוצים להשתלב בתיאטרון אידי, על חילופי תיאטרונים מארצות שונות, על תחרות כתיבת מחזות באידיש בנושאים אקטואלים ועוד.

בהזדמנות זו, לאחר שהמארחים העלו על נס את תרומתו של עצמון להחייאתה של השפה האידית ולהשרשתה בקרב הצעירים ילידי הארץ, מסר השחקן, כי בשנים האחרונות גדל הביקוש אצל "צברים" לראות תיאטרון באידיש, וכך גם היכולת להינות ממנו.

בין המחזות החדשים שהתיאטרון מציג לאחרונה: "חומש לידער" (שירי החומש) של המשורר האידי איציק מנגר ז"ל, שבהם מתאר מנגר את האבות והאמהות היהודים בני דורנו עם כל הרגשות וקווי האופי, בדומה ליהודים שהיו בעיירות מזרח אירופה, וכן עיבוד חדש למחזה של שלום עליכם "דער גרויסער געווינס" (הזכייה הגדולה), "שימעלע חלום" (חלום של שימעלע).

ההופעה הראשונה במהלך הסיור בברה"מ תהיה בבית התיאטרון, אשר ברחוב מאלא ברונה במוסקבה. בבית זה שכן התיאטרון היהודי המלכותי של מוסקבה, בהנהלתו ובבימויו של השחקן שלמה מיכאלס, עד 1948, השנה בה נרצח מיכאלס על ידי שליחי סטאלין.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ביאליק 28, תל אביב (משכנו הקודם של התיאטרון היידישפיל) | 175 East Broadway, ניו יורק, ארצות הברית (בניין Jewish Daily Forward - פארווערטס) | Malaya Bronnaya ulitsa 4/1, מוסקבה, רוסיה (התיאטרון היהודי הממלכתי - GOSET - כיום Moscow Drama Theater)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות